J E N N I F E E R G E

Trerätters á la Jennifer!

Mat Permalink0


Till förrätt blev det ägghalvor med räkor, majonäs, dill, rödlök och äggula-blandning bestående av just äggula, persilja och tabasco! Mycket gott och mycket enkelt om jag får säga det själv.

Huvudrätten blev kycklingfilé med ädelost, creme fraiche, persilja och matlagningsgrädde! Till detta serverades ris till mina syskon och glutenfri majscouscous till mig och mina föräldrar samt sallad. Det var mycket gott och fick hela tio poäng av mina kära familjemedlemmar (på en tiogradigskala alltså..)

Sist, men inte minst blev det en mycket god pepparkakscheesecake till efterrätt. Samma sort som vanlig ostglass, fast med pepparkakor istället för digestive. Om den var god? Jaa!

Jag är själv nöjd med min insats i köket idag och det verkar som att mamma och pappa håller med.. detta var ju trots allt deras julklapp! Detta gör jag gärna om.. eller så kan jag ju nöja mig med att bara laga middag, som vanligt. Det är minst lika roligt och går minst lika bra.. redan imorgon ska jag hem till Lena och Henrik och hjälpa dem med nyårsmaten.. :-)

Till top