J E N N I F E E R G E

Rule no. 10

Tankar Permalink0

Varför ska vi tvunget se ner på våra kroppar? Det är nästan normen, den som faktiskt tycker om sin kropp anses lite konstig, samtidigt som man önskar att man var den personen.

Våra kroppar kan så mycket! De gör att vi kan gå, utföra vardagliga sysslor, tänka, vara och faktiskt leva den vardag vi lever i. Tänk dig en dag då du inte hade kunnat röra dig. Det hade inte varit speciellt roligt.

Dess funktioner är något vi borde se åt och värdera mer än dess utseende. Vi ser olika ut. Vissa är långa, korta, smala, tjocka, gröna, turkosa... men vad spelar det för roll så länge vi vet att kroppen faktiskt fungerar och inte hindrar oss från att leva och utföra saker i vår vardag?

Försök att se på din kropp ur en annan synvinkel och inte bara betona utseendet utan även funktionerna. Sen är kroppar fina oavsett utseende också. Det är det som är lite roligt, att alla inte ser likadana ut. Jag var i simhallen idag vilken är en alldeles utmärkt plats som är full av olika kroppstyper. Vad gör det när vi ändå är där för att simma? När det väl var dags att gå ur vattnet var jag trött i kroppen, men glad över att den klarat av det. Och eftersom jag själv tycker att den är vacker gick jag med rak rygg och händerna hängandes avslappnade vid sidorna: varför skyla något som alla har - en kropp?

Det är bra övning att kunna gå i ett badhus eller på en strand och vara avslappnad. Jag tycker det kan vara svårt och rentav obehagligt ibland. Men övning ger färdighet och jag känner mig mycket mer bekväm nuförtiden än för några månader sen. Att börja med att acceptera kroppen, se dess fördelar och därefter lära sig att älska den är nyckeln för att vara så bekväm som möjligt. ♥ ♥ ♥

Till top