J E N N I F E E R G E

Pepparkaksmüsli

Frukost Permalink0
 
Dessa pepparkakskryddor köpte mamma och pappa med hem till mig i lördags.. ja jag sa åt dem att köpa dem... eftersom.. jag ville testa att göra pepparkaksmüsli! Tyckte det lät spännande när jag hittade receptet.
 
Min müsli har varit slut i evigheter (känns det som) så det ska bli skönt att ha müsli att äta på morgonen! Mest gott, såklart.
 
Och vill ni ha receptet så kommer det här!
 
Till ca 1 ½ liter:
1 liter havregryn
1 msk pepparkakskrydda
1 dl solrosfrön
1 dl linfrön
1 dl pumpakärnor
1 dl kokosflingor
2 krm salt
2 dl vatten
1 dl rapsolja
3 msk flytande honung
 
Blanda alla torra ingredienser i en stor skål. Blanda vatten, rapsolja och honung i en mindre skål. Häll sedan i vätskan i blandningen. Häll blandningen på en plåt med eller utan bakplåtspapper. Rosta müslin mitt i ugnen på i 200 grader i ca 20-25 minuter.
 
 
 Efteråt kan du hälla i torkade frukter om du vill.. jag hällde i russin!
 
Den var jättegod! Gott med pepparkakssmaken! :) :)
 
 
Till top