J E N N I F E E R G E

Stormigt biblioteksfynd

Böcker, Dagar i bilder Permalink0
 
Jag har jobbat på bibblan idag! Trots stormen. Ringde och kollade med dem för säkerhets skull för att se så att det verkligen var öppet.. förra gången det var storm stängde de nämligen tidigare. Men det var öppet som vanligt.
 
Det var inte mycket folk som kom! Ingen som vågar sig ut antagligen. Det blåser på som bara den.. men men! Vi fick en lugn kväll på bibblan, jag och Christel. Jag hittade dessa två böcker bland böckerna som de säljer ut.. den översta heter "Den avklädda bruden" och den som knappt syns heter "Hundarna". Där är hur mycket böcker som helst! Och en bok kostar fem spänn! Ingenting ju! Ska bli spännande att läsa. Valde en tegelsten och en mindre tegelsten. :) :)
 
I skolan idag hade jag bara sociologi.. den lektionen var väl lite sådär men den var över fort! Åkte med 11.17-tåget hem.. sista tåget hem gick 13.17 så även om jag hade gått längre hade jag fått gå tidigare - jag måste ju komma hem! Tågen är nämligen inställda nu.. och de kommer va inställda imorgon med.. så jag stannar hemma imorgon. Det blir bäst så.
 
Pappa är i Stockholm och får stanna där tills imorgon.. inga flyg går heller.. och ärligt talat tycker jag det är bra att det ställer in tågtrafiken och flygtrafiken! Även om det kanske inte hade kommit någon storm så är det väl bättre att förebygga på detta sättet än att chansa och det bli pannkaka... att leka med naturens lagar och att ta dem för givet är inte rätt... det går liksom inte att kämpa mot dem...
 
Jag fick skjuts hem av Christel så jag slapp gå den korta biten jag har till biblioteket. Det var himla skönt. Risken finns ju att jag hade blåst bort annars! :) :)
 
Aja. Nu får jag ta och plugga lite innan det är dags att lägga sig i sängen. Åh så skönt det ska bli att lägga sig i den! Tränade innan idag förresten! Kändes riktigt bra! Var taggad redan på uppvärmningen! HEJA HEJA! :) :)
 
 
Till top