J E N N I F E E R G E

Tacosallad

Mat, Tankar Permalink0
 
Min kära (?) bror gjorde lasagne idag. Det vill inte Jennifer ha. Tog lite köttfärs och gjorde tacosallad till mig och mamma. Så gott. Blev så mätt! :(
 
Pratade om en händelse som ja hände idag vid matbordet. Vi ska på teater imorgon med skolan. Den börjar sju. Den varar i 2 timmar och en kvart. Mitt tåg går 21.17. Pjäsen är slut 21.15. Jag måste vänta på nästa tåg som går 22.17. Jag vill inte vänta så länge SÅ SENT PÅ KVÄLLEN!! Och då är jag hemma vid elva. Sover kanske halv tolv. Ska upp halv sex nästa dag. Och mina föräldrar kan inte hämta mig. Jag vill inte det!
 
Så jag sa till läraren. Jag knackade på lärarrummet. Rektorn kom ut och jag sa att jag ville prata med läraren. Rekotrn svarade att han pratade med honom och jag sa jamen jag kan vänta lite. Så väntade jag. Sen kom min lärare ut. Med världens mest ointressantaste och drygaste kroppspråk. "Vad är det?" sa han lite såhär som om jag inte var värd hans tid. Jag blir provocerad av sånt och sa ungefär att teatern imorgon, den kan jag inte komma hem ifrån så då är det inte så bra att jag går på den. Nåt liknande. Nu i efterhand var det kanske lite.. fel formulerat men jag vill liksom hävda mig när jag blir bemött så som jag blev! Så fick jag berätta varför och jag berättade att jag missade mitt tåg och att jag inte ville vänta så länge så sent och såhär och att det var synd att jag missade den och att jag gärna hade velat se den men att ja jag vill inte vänta så länge så sent. Men han måste tänka lite.
 
När han står och tänker kommer den andra svenskaläraren och vi får råd från henne. Hon säger att hon minsann också bor långt bort, men hon får ju gå på teater och det är ju en förmån, en upplevelse och allt sånt.. och jag bara jaaa men jag vill inte vänta så länge så sent sa jag då igen FÖR DET HANDLAR JU INTE OM ATT JAG INTE VILL GÅ PÅ TEATER!!! Det sista sa jag inte. Trodde det var underförstått liksom. Men men. Så sa hon att att hon inte kunde bestämma det utan det fick min lärare bestämma och så gick hon in i lärarrummet.
 
Min lärare säger att han inte kan tvinga mig och så. Och att jag kan ju kolla upp med några kompisar om de ska ta samma tag och blaha blaha. Om jag inte ska med så får jag lämna tillbaka biljetten. "Jaha", sa jag och frågade om han ville ha biljetten nu för jag har den i min väska. Så tog han den och när han gick så sa han VÄLDIGT IRONISKT "Bättre lycka nästa gång då!".
 
JAHA??? Vad ska det betyda? Att jag bara vill skolka?? Eller att jag är en mes som inte vill stanna på Knutpunkten en timme på kvällen? Jag förstår inte?! De jag berättat detta för förstår inte heller. Han behöver väl inte ta illa upp för att JAG inte vill sitta på Knutpunkten i en timme och komma hem mitt i natten? Eller? Och han behöver väl för fan inte bli sur för det? Borde inte lärare ha FÖRSTÅELSE för det? FÖRSTÅELSE för sina elever och om då jag TYCKER DET ÄR OBEHAGLIGT borde jag då inte få rätt i detta då? Jag har väl för fan inte gjort nåt fel!! Varför bli sur för det?
 
Jag förstår verkligen inte och jag blir VÄLDIGT IRRITERAD och rentav ledsen och besviken!! Känner mig VERKLIGEN FEL BEHANDLAD jag tycker inte en lärare ska säga så till sin elev, oavsett vem!! Sen hade det väl för fasen varit skillnad om jag hade varit en elev som ofta skolka, lämnade in arbeten försent, skrev dåliga arbeten med mera MEN NU ÄR DET JU INTE SÅ. Jag är ju ordentlig!! Men nej nej.
 
Den läraren är.. bra på att lära ut men inte vidare trevlig. Han är faktiskt otrevlig rentav. Väldigt sarkastisk. Jag tycker inte om det!!! Som lärare ska du väl för fasen vara lite empatisk mot dina elever....
 
Aja. Vi får se vad som händer med det här. Vill bara berätta det för hela världen. För jag tycker inte det är rätt av honom att reagera så!!
 
 
Till top