J E N N I F E E R G E

Brödutmaning

Brödutmaning Permalink0
 
Japp jag har kommit på en egen slags brödutmaning till mig själv! Spännande va??
 
Den går ut på att jag ska baka ALLA bröd ur "Rutiga bakboken"! Med eventuella undantag om där är något bröd som jag känner att nää detta kommer jag aldrig gilla.. Har tänkt att jag ska göra det länge, men nu har det stått still med mitt brödbakande så det är dags att ta upp det igen - på riktigt!! Fastnar så lätt för samma gamla goda bröd att detta kan vara kanske den perfekta utmaningen! När jag väl är färdig (vilket självklart kommer ta ett tag) kanske jag har hittat några nya favoriter!! Där är ett bröd som jag är väldigt spänd på - apelsinbröd heter det! Får väl se hur det smakar när jag väl bakar det..
 
Så jag har varit på Storköpet en snabbis och införskaffat lite ingredienser för jag tänker nämligen börja redan imorgon! Och då tänker jag INTE baka apelsinbrödet som jag nämnde.. tänker ju inte avslöja allting redan.. hehe..
 
Ska bli riktigt roligt! Och tidskrävande men vill inte låta detta rinna ut i sanden utan faktiskt genomföra det! Wohoo! Med start imorgon alltså.. :) :)
 
 
 
Till top