J E N N I F E E R G E

Kos - 1:a dagen 1:a delen

Kos 2013 Permalink0
 
Eftersom vi landade på kvällen tog jag inga bilder den dagen, i fredags. När vi kom till hotellet blev vi genast infösta till restaurangen för att äta. Därefter fick vi nyckel (kort) till våra rum och gick dit för att sova. Snacka om att det var skönt att sova. Jag var lite ledsen för hade seperationsångest och var så himla trött. När jag väl vaknade på lördagsmorgonen mådde jag desto bättre :)
 
Frukostbuffén var jättefin! Hur mycket mat som helst. Jag tog grekisk yoghurt som är sååå himla gott!! Den är tio gånger godare än den som finns här i Sverige.. smakar inte alls likadant, smakar sååå mycket bättre. Mums..  Fanns även varm frukost såsom bacon, äggröra och pannkakor men det åt jag inte..
 
Vägen till och från frukosten var jättefin. Hela hotellområdet gick i samma stil. Helt underbar att se på nu i efterhand! Längtar tillbaka efter grönskan och färgerna!
 
 
Efter frukosten gick vi givetvis till poolen!! Fanns massor av solstolar och massa folk i poolen. Typ. Somliga av oss lade sig i skuggan medan andra föredrog solen.. jag var en av de sista trots att jag lätt blir bränd.. :)
 
 
Vi var vid "den stora poolen" eller "mittenpoolen". Fanns 3 pooler och av dessa 3 var denna störst och i mitten. Det fanns vattenruschkanor och både djupa och grunda ställen.. Väldigt väldigt fin pool. ! Det var även vid denna poolen alla entertainers höll hus i sitt blåa lilla hus.. där spelade de musik och hade olika aktiviter. Första dagen hann vi tyvärr inte vara med på aquagym - vattengympan. De hade även aerobics vid fem som jag hade velat vara med på, men jag fick reda på att det skulle vara först efter att det faktiskt börjat.. men men!
 
 
Till lunch åt jag det som syns på första bilden. Det var jättegott!! Särskilt bullen var jättegod. Även fetaosten och gurkorna och i princip alla andra grönsaker.. majset var inte sååå gott.. men sen är jag ju lite kräsen när det gäller majs (en majsälskare som jenkost blir automatiskt en majskännare). Smakade även ananasjuice som var FRUKTANSVÄRT JÄVLA MEGAGOTT! Mhmm.!! Söt och god och tio gånger bättre än apelsinjuice! Moms! Hamburgaren var Henriks. När jag såg den kom jag och tänka på de enorma mackorna som Scooby och Shaggy äter i Scooby Doo med tanke på hur hög hamburgaren faktiskt var.. Och bakelserna åt Oliver som efterrätt! :)
 
 
Till vänster ser ni vår fina utsikt från balkongen där vi satt och åt lunch. Man såg hela poolområdet! Himla vacker vy om jag får säga det själv. Efter att vi ätit gick vi till den tredje poolen, "Micke och Bodils pool" kallade vi den då den låg vid deras rum. Den var jättefin. Något lugnare än den andra men ungefär i samma storlek, bara annan form. Jag satt och läste i min bok och löste sudoku.. och badade såklart! Bada bada bada!
 
 
Till top