J E N N I F E E R G E

Ring.... ring... ring....!!!

Jennifer, Tankar Permalink0
 
Ja hallå ja detta är Jenkost mitt uppe i sociologin. Läget?
 
Jo, läget tänkte jag demonstrera genom lika bilder på mina underbara pluggposer. Jag lovar att så som jag ser ut på dem ser jag ut majoriteten av tiden när jag pluggar. Ni ska vara glada att ni inte camar med mig mitt uppe i en knepig sociologisk fråga!
 
 
Filosof-Jenkost. Den Jenkost som mest sitter och tänker och som skriver halvfärdiga meningar men som inte kommer fram till något. Som ruvar på något inombords som känner det växa men som inte riktigt kan sätta fingret på det... men som ibland får ur sig världens monolog om något ja, filosofiskt.
 
 
Det här är då Rastlös-Jenkost. Som mest sitter och leker med sitt hår. Pillar i öronen. På kläderna. Rastlös-Jenkost uppstår ofta efter Filosof-Jenkost eller då Filosof-Jenkost kör fast och försvinner. Då kommer Rastlös-Jenkost. Hon har även en tendens att gå in på saker som hon inte ska gå in på, typ som bloggar, instagram, facebook.....
 
 
Här har vi allas vår allas Läsar-Jenkost! Den Jenkost som läser på skärmen och försöker hitta nåt intressant. Som letar fakta på miljontals internetsidor och som ibland hittar något av värde. Som ofta sitter och kisar med ögonen mot skärmen med pannan i djupa veck. Läsa, läsa, läsa. Och det gärna nära skärmen, så fort ämnet blir intressant.
 
 
Läsar-Jenkost kan sedan övergå i Tänkar-Jenkost. Läsar-Jenkost släpper ner luggen och börjar tänka istälelt med allt hår i ansiktet. Ofta vilar ansiktet i hakan och hon sitter sådär och funderar. Vad av det som står kan jag skriva i mitt arbete? Hur ska jag omformulera denna meningen, den är ju så bra från början? Vilka slutsatser kan vi dra av det här.. hmm hmm hmm... det är Tänkar-Jenkost det.
 
 
Och Supertänkar-Jenkost är minsann ännu värre. Här börjar ett resonemang växa fram och luggen försvinner genast och pennan åker in i munnen. Eller en totte som kan vara rolig att leka med. Helst en penna, för den är lite roligare att bita i. Supertänkar-Jenkost sitter sådär och skriver och skriver ihopp om att komma fram till en slutsats, som ibland ligger så nära att det är som om Supertänkar-Jenkost är dum i huvudet. Men tänker gör hon. Och jobbar hårt. Såväl som i sitt huvud som med fingrarna.
 
 
Här har vi då två Jenkostar i en bild. Förtvivlad-Jenkost som inser att det honskrivit är helt fel och som är tvungen att ta bort sin text. Detta är innan hon börjar gråta inombords. Buhu. Det är även Upptäckar-Jenkost då denna Jenkost precis kan ha upptäckt något hon inte visste tidigare, såsom att självmordsförsök är vanligare bland unga män än äldre män, medan själva självmorden är fler bland de äldre männen. Ja, denna Jenkost kan berätta många historier, sorgliga såväl som.. fina..
 
 
Denna Jenkosten är nog värst. Den är värre än Rastlös-Jenkost. Jag fattar ingenting-Jenkost är sämst. Den sitter där och drar i sitt hår och i sina tankar men kommer ingenvart, nej det finns ingen slutsats jag hittar ingenting och jag FATTAR ABSOLUT INGENTING! Typ så. Men istället för att bli arg, som vissa blir, blir Jag fattar ingenting-Jenkost mer.. deppig.. och lite.. ledsen.. Jenkost har ju en allmän uppfattning om att hon är supersmart.. Jag fattar ingenting-Jenkost motbevisar denna uppfattningen. Jävla skit.
 
 
Men sen kommer den bästa Jenkosten. Ofta efter Jag fattar ingenting-Jenkost eller efter Supertänkar-Jenkost. Den Jenkost som är smartast bäst och underbarast nämligen: Snilleblixt/Smart/Färdig-Jenkost!!!!! Ja, tre jävla Jenkostar i i en och här är det ingen tvekan om att alla är bäst.
 
Ofta brukar denna Jenkost sitta och klappa händerna, att skratta åt sig själv, nästan skrocka självgott och bara ÅH JAG ÄGER! Typ så där. Och denna Jenkost kommer med kanske de smartaste resonemangen och de underbaraste lyckokänslorna.
 
Ibland dansar hon dessutom. Eller slår näven i bordet. Snilleblixt var ordet! Smart var ordet! Färdig var ordet!
 
GO JENKOST!!!
 
 
 
 
Till top