J E N N I F E E R G E

Ha-galen

Blommor och växter Permalink0
 
Det har varit två intensiva dagar. Så bloggandet har fått stå över.
 
I söndags var det åka-hem-dags, konditionspass + pluggtajm. Igår var det plugg, träning, jobb, plugg och studentkort. Idag var det nationella, opponering och en orolig mage.
 
Vet ni vad jag tror mitt problem är?
 
Att jag vill göra så mycket att jag stressar för att hinna med allt. På EN ledig dag kan jag få för mig att jag ska/vill göra följande:
Plugga (kanske 2-4 timmar eftersom det är mycket nu med gymnasiearbetet)
Müsli (tar ca 30 min)
Baka bröd (tar 2-3 timmar)
Träna (tar ca 2 timmar med dusch)
Jobba (3 timmar)
Göra nåt kul på datorn såsom blogga, spela, läsa bloggar, fixa bilder osv (ca 2-3 timmar)
Göra klart mina studentkort (ca 2 timmar)
 
Asså.
 
Jag måste sluta vilja göra så mycket och börja bli lite mer.. realistisk! Man hinner ju inte! Jag hinner inte i alla fall! Den listan jag skrev är saker som jag VILL göra, men jag HINNER inte göra allt det. Av naturliga skäl. Börjar inse det nu. Jag får istället försöka prioritera eller tänka "det kan jag göra en annan dag". Det är ju inte sunt annars!
 
Och imorse var jag både nervös, uppspelt och stressad. Det resulterade i en mage som har protesterat ungefär hela dagen. Men nu, när allting är över och jag varit hemma i en timme, börjar den lugna ner sig. Jag borde få guldmedalj i att stissa upp sig själv!! Åhh!
 
Blir nästan lite irriterad - att man (JAG) aldrig lär mig! Men men. Samtidigt är det såklart positivt också!
 
Nu ska jag i alla fall göra klart mina studentkort. Sen ska jag på piano. Det får bli en lugn kväll efter en så krävande morgon... är ledig för resten av veckan och under de dagarna ska jag försöka slappna av mer! Hm!
 
Hörs senare - nu kallar mina kort. Det är så roligt!! :) :) som att scrapbooka ungefär.
 
 
Till top