J E N N I F E E R G E

Julmat

Jul, Mat Permalink0
 
Ni har väl inte tröttnat på julmaten? Det har inte jag i alla fall! Jag skulle nog kunna äta julbord och julmat i alla evighet :)
 
Bilderna är sedan lille julafton då vi åt julmat för första gången i år! Sedan dess blev det julmat både på julafton och juldagen. Och så några luncher med julmat som blivit över.
 
Vi hade dukat fint med röd julduk och fint porslin inför maten på lilla julafton :)
 
 
Tadaaa! Massa julmat, men ganska så lagom för oss i familjen :).
 
Vi åt Janssons frestelse, revben, köttbullar, prinskorv, ägg, löksill, senapssill, rödbetssallad, mackor, leverpastej, julost och gravad lax med hovmästarsås!
 
Bara en massa gott helt enkelt. Min favorit på julbordet är UTAN TVEKAN Janssons! Mums! Jag tror jag ska laga det som ensamrätt i Göteborg sen när jag kommer dit igen. Det går ju fort att förbereda och så sköter det sig själv i ugnen.. mumsfillibaba..
 
Vad är din favorit på julbordet? :)
Till top