J E N N I F E E R G E

Mina julklappar!

Jul Permalink1
Jag fick en hel del julklappar! För min del hade det varit ok med bara några stycken och jag känner mig väldigt tacksam och glad för alla. Det var superfina klappar som jag fick.
 
Jag tänkte snabbt dela med mig av några bilder på dem här på bloggisen så ni också får se lite vad det var jag fick egentligen!
 
Egentligen hade jag velat fota allting som jag gav bort också, men det har jag tyvärr inte gjort..! Det får jag göra nästa år men jag kan ju berätta vad jag gav bort istället.
 
Till pappa gav jag ett par Björn Borg-kalsonger som var bruna med mintblåa rosor på. Snygga tycker jag! :) Till Oliver gav jag ett prickigt påslakan från H&M som man kan vända så det antingen blir vitt med svarta prickar ELLER svart med vita prickar. Det sistnämnda är enligt mig snyggast.. :) Tilda fick ett par tottar av mig med Minions på plus 6 st armband varav tre enfärgade och tre som tillsammans bildade texten "Världens bästa syster"! Jag pärlade dem själv :)
 
Mamma fick en burk där det står "Pepparkakor" på och i burken låg där hemmabakade glutenfria pepparkakor, av mig alltså :) Hon fick liksom Tilda armband men "bara" 4 st varav två där det står "Älskade mamma". Också pärlat av mig :) Till mormor gav jag en disktrasa med en uggla på som säger "Hoo did the dishes?" och två små prydnadskatter. Till mormor och Jerker hade jag gjort en burk med clementinkonfekt :) Det receptet ska ni få lite senare.
 
Jag och Lena hade inte tänkt byta julklappar men jag gav Ellen en liten Alfons-plånka i julklapp ändå och hela familjen fick av mig en burk med kaksmet: "Cookies in a jar" och så är det bara att tillsätta smör och ägg!
 
Ganska roliga julklappar ändå, tycker jag :) Men nu ska vi övergå till mina egna!
 
 
 Jag fick en hel del praktiska grejer som jag har önskat mig: en elvisp, en Le Creuset-gryta (i mintgrön färg som är jättesnygg) och ett rosa strykjärn! Perfekt! Nu när jag bor i andrahand finns allt sånt redan i lägenheten men sen när det dags för mig att flytta till en egen lägenhet finns ju inte allt sånt. Och jag är ju för snål för att köpa dyra rosa styrkjärn själv och sådär så det är egentligen perfekta julklappar!
 
Jag fick även Roy Fares bok "Delicious". Han brukar ha ett eget uppslag i Hembakat tidningen och där är alltid en massa goda recept! Och så fick jag kakstämplar! :)
 
 
Och så fick jag två stycken nagellack från China Glaze. På bilden här uppe ser de nästan likadana ut men det ena är grönt och det andra är mer guldigt/koppar :).
 
Av Tilda fick jag en läppenna eller ett läppstift från Elf! Ett korallfärgat som är matt, superfint och nästan lite naturligt :)! Jag fick även body butter och body scrub från The Body Shop i doften wild argan oil :) Det luktar supergott!!!
 
Jag fick även 1000-bitars pussel! Det ska jag bygga när jag har byggt färdigt det andra som jag håller på med :). Av Oliver fick jag en "lens mug", alltså en take-away mugg som ser ut som ett objektiv plus en tesort med smak av citron, ingefära och honung!
 
 
Slutligen vill jag visa de fina PiP-porslinen jag fick!! Jag fick 2 äggkoppar och 1 mjölkkanna i samma khaki-serie som jag redan har. Perfekt! De är så fina men sååå ömtåliga så de får stanna i Skåneland tills dess att vi åker upp med bil. Jag vågar inte ta dem på tåget.
 
Nu ska jag äta lite lunch innan det är dags att gå till bibblan. Oliver har bytt tid med mig idag så jag ska jobba mellan 13-19. Ska bli rätt kul! :)
 
#1 - - Emmy Andersson:

Vad fina grejer :D

Svar: Tack :D Det tycker jag med :D!
jennifeerge.blogg.se

Till top