J E N N I F E E R G E

Årsresumé - Oktober 2013

Underbara dagar, Årsresumé 2013 Permalink0
 
Då var vi redan framme i oktober! Hmm.. oktober.. känns inte som om det var alls längesedan.. tiden går fort när man har roligt och är lycklig, eller vad är det nu man säger.. fast jag vet tusan om jag har roligt och är lycklig hela tiden.. förstår mig inte på dig, kära tid..!
 
Hur som helst så var det ganska mycket sol i oktober om jag minns rätt. Mer vår än vad det var höst! Ungefär som nu! I alla fall idag, för idag kändes det verkligen som våren har kommit...
 
 
Hittade lite roliga print screens från min mobiltelefon! Ett där jag blir dansk och ett där det står massa roliga skämt om bajskärringen.. hahaha... låg nivå, men sååå kul.
 
 
Jag och mina syskon var ensamma hemma en helg när mamma och pappa åkte till Gotland.. då fick vi stå för maten heeelt själva några dagar och under dessa dagar blev det bland annat pizza! Halvhemmagjord pizza - den är nämligen ifrån ett pizzakit så degen är färdiggjord.. och färdiggjord pizzadeg är väldigt, väldigt salt. Tyvärr! Annars var den jättegod, men det där salta förstörde verkligen.. godare att göra själv helt enkelt. Eller köpa från en pizzeria!
 
 
Loka Pepparkaka kom ut i butik och jag var bara tvungen att prova efter att ha sett den på en blogg! Den smakade verkligen jättegott! Men pepparkakssmaken var också lite oväntad - här sitter jag och dricker kolsyrat vatten, och så får jag pepparkakssmak som eftersmak liksom! Var är pepparkakorna?
 
Eller som mamma sa: Är den glutenfri?
 
 
Tog lite bilder på mig själv.. som vanligt.. tar inte sååå många bilder på mig själv, men tycker ändå det är viktigt att ha några bilder på sig själv så jag ser om jag har förändrats i utseendet.. tycker såna förändringar är mycket spännande.. även om de sker väldigt långsamt :)
 
 
Bakade supergoda och supersaftiga kanelbullar.. har till och med kvar några vaniljbullar i frysen.. de är gudomliga.. typ.. fast det är väl alla bullar, mer eller mindre.. dessa blev dock jättefina på bild! Riktiga aptitretare.. mhmmm.. :) :)
 
 
Jag och Tilda bakade kärleksmums, eller snoddas och de blev jättegoda! Massa kokos.. hade gärna haft mer glasyr på än vad vi hade.. typ dubbelt så mycket glasyr som kaka! Eller ja... det går kanske inte.. men nästan! :) :)
 
 
Sen blev det den 6 oktober och då har jag namnsdag! Det hade jag även förra året. Och här ser ni en fin beskrivning på vad mitt namn egentligen betyder. Jag är alltså mjuk, helig och ljus. Det låter väl som positiva egenskaper? Eller??
 
 
Fick julkänsla så jag bäddade med mitt julpåslakan... kan dock i efterhand tycka att det var lite väl tidigt att bädda med julpåslakan, men det tyckte jag uppenbarligen inte då!
 
Dessutom älskar jag ju julen så jag ville verkligen inget hellre än att julen skulle komma!.. åh jul..
 
 
Hade med mig lite presenter till William en helg när jag skulle åka upp. Kände för det.. :) :) det var 3 paketer, ett med en chokladask, ett med sura björnar och ett med ett hjärta. Fin fint! Skulle nästan vilja ha alla tre själv. Men nu hade jag ju faktiskt tänkt ge bort dem så det gjorde jag också.. :) :)
 
 
Hösten kom till Hög och klädde miljön i vackra, gyllene färger. Det var väldigt klädsamt i orange och gult. Och lite grönt... men numera är alla dessa löv och färger borta.. snyft.. men det är ju årstidernas gång!
 
 
Åkte till Helsingborg med William en dag! Vi fikade på Ebbas.. jag tog en pecannötspaj. Den var mycket, mycket god. Och mycket, mycket mäktig - som vanligt när det gäller Ebbas..
 
Det var en fin dag i alla fall!
 
 
Min längtan efter julen intensifierades och jag bakade saffranskladdkaka och gjorde saffranskolor.. gud vad gott det var.. särskilt kladdkakan. Kolorna fick jag jättemånga över, som inte alls var goda. Var tvungen att kasta några stycken, men de var supergoda så länge de var sega.. men jag är ju ganska långsam på att äta godis så det tog tid att äta upp dem om man säger så.. :) :)
 
 
Pappa var i Bryssel ett tag och kom hem med presenter till oss alla! Jag fick en burk med danska smörkakor! Supergoda kakor och superfin burk. Precis ganska så nyligen tog kakorna slut och just nu har jag andra kakor däri - nämligen de jag bakade i fredags. Perfekt ju! Älskar såna här fina burkar.
 
 
 Och en dag gjorde jag och Tilda chokladmuffins som var supergoda! Allra godast var kanske glasyren - men sen så är ju jag också en riktig glasyrlöver..
 
Det blev en hel del gjort under oktober alltså! Massa goda kakor ser det ut som i alla fall.. och jag som gått runt och trott att jag inte bakat under hela hösten typ. Vilken lögn! Sån tur att jag gör en årsresumé så att jag kan få detta motbevisat.. :) :)
 
 
 
Till top