J E N N I F E E R G E

Pepparkaskmüsli - igen

Mat Permalink0
 
Hmm hmm.. igår gjorde jag något som innehåller både pepparkakskryddor och havregryn.. what can it be...
 
Jo, pepparkaksmüsli, SÅKLART!
 
Har varit utan den sååå länge och nu, äntligen har jag den igen! I have missed you pepparkaksmüsli!
 
Receptet gör jag om lite för varje gång.. tar annorlunda frön och sådär, men det är alltid samma mängd havregryn och samma mängd vätska.. dock tog jag lite mer pepparkakskryddor idag än vad jag gjorde förra gången. Vill ha fram pepparkakssmaken ordentligt! :)
 
 
Massa havregryn! En hel liter till och med!
 
Det kan krävas en stor bunke till detta.. jag tog ändå den största bunken vi har.. eller ja, vi har större men de orkade jag inte ta fram :) :)
 
 
Mmm honung.. det är ju sötningsmedlet i müslin och det är såå gott.. utan honung = ingen god müsli.. Funderade på att ta mer än 3 msk honung men det gick inte eftersom honungen tog slut :'(
 
Eller nästan i alla fall. Där är lite kvar som är omöjligt att trycka ut... hmm..
 
 
Förra gången jag gjorde müsli glömde jag hälla i russin efteråt... eller frukt överhuvudtaget.. igår hällde jag i både russin och müsliblandning.
 
Snacka om att det var gott att äntligen äta müsli till frukost!
 
 
Till top