J E N N I F E E R G E

Potatissallad med kapris, dill och persilja

Glutenfri matlagning, Potatis, Sallad Permalink0
 
I måndags bad mamma mig att göra en potatissallad till maten - hon gav mig receptet, jag gjorde salladen. Den blev verkligen jättegod! Jag gillade den även om det inte är en sådan som vi brukar göra. Och potatissallad passar verkligen perfekt när man har fått lite kokt potatis över. Det passar givetvis bra annars också, men vissa (jag) kan tycka det är lite bökigt att behöva koka potatisen innan man sätter in den i kylen så den får gosa till sig.. :)
 
Tidigare recept på potatissallad som är upplagda på bloggen är:
 
Detta potatissalladreceptet kommer från ICA tror jag mamma sa. Jag väljer att kalla den för potatissallad med kapris, dill och persilja. Ett långt namn, men ett gott sådant!
 
Till ca 4 personer:
800 g kokt potatis
3 scharlottenlökar/1 gul lök/1 rödlök
1/2 dl hackad persilja och dill
1-1½ msk kapris
 
1 msk vitvinsvinäger
2 tsk senap
½ tsk salt
1 krm svartpeppar
1 krm socker
3 msk raps- eller olivolja
1 msk vatten
 
 
Hacka allting och lägg ner i en lagomstor bunke. Blanda runt så att allting blandas!
 
Om man vill kan man säkert lägga i både äpplen och frysta ärtor.. jag hade lätt tagit ärtor - men vi hade inga!
 
 
Häll i ingredienserna till såsen i bunken och rör runt ordentligt!
 
Låt sedan stå i kylen och gosa till sig tills det är dags att äta! Potatissallad passar ju till det mesta och särskilt till grillat såhär på sommaren. Enketl är det med eftersom det sköter sig själv i kylen när man väl har hackat allt!
 
Mums.. :)
Till top