J E N N I F E E R G E

Det här med utbildning

Tankar Permalink0
 
Det där med att välja vad man ska plugga sen är inte jättelätt. Jag står och velar lite. Ett tag var jag stensäker på socionom, ett tag på psykolog och nu på litteraturvetenskap.
 
Men jag vet inte?
 
Är osäker på om jag klarar av allt det psykiska ett jobb som socionom/kurator eller psykolog innebär. Det är mycket att bära på, tunga saker som kommer upp inte bara om eventuella patienter och klienter utan även om sig själv..
 
Jag är ju intresserad av det svenska språket. Av att skriva, av att studera det. Jag är intresserad av böcker, av vad böckerna gör med oss och vilken påverkan litteraturen har haft på samhället.
 
Och det där kulturprogrammet. Det verkade intressant. Man analyserar film, musik och annat plus livets mening och massa annat roligt. Vad blir man efter det? Jag vet inte riktigt.
 
Men bara sen jag tog den här bilden så har jag redan bytt ordnignen på mina val.. det är fan inte lätt! Får tänka lite till, men jag kommer närmare och närmare hela tiden. Det känns bra.
 
Ska läsa en katalog jag fick hemskickad i fredags också från yrkeshögskolan... men en sak som är viktig för mig att komma ihåg är: det är inget defniitvt beslut. Blir det inte bra kan man ALLTID ändra sig, hoppa av, eller byta inriktning senare i livet.
 
Det är inte hela världen! Och trots allt ser jag verkligen framemot min tid som student!
 
 
 
Till top