J E N N I F E E R G E

Morsdag

Mat, Porträtt, Underbara dagar Permalink0
 
I söndags följde jag med mormor och Lena på en utflykt. Det var morsdag så man kan väl säga att vi firade det helt enkelt!
 
Först åkte vi till en bakluckeloppis i Helsingborg. Där fanns inte så mycket till mig, men desto mer till Ellen och Elise. Alla åt grillad korv förutom Jennifer som hade med sig en banan.. tänkte att det var lite för mycket med banan + grillad korv, men det hade jag fel om.. blev nämligen väldigt hungrig sedan.
 
 
Efter många timmars loppiskollande var det äntligen dags för mat. Vi åt på Råå Värdshus. Alla tog förrätt så då fick väl jag också göra det. Det blev en toast skagen. Snacka om att det är skillnad på skagenröra och skagenröra! Den vi brukar få på bakad potatis på graffiti cafe är verkligen långt ifrån lika god som denna! Mmmm! Så saltig och mumsig, utan tvekan hemmagjord. Verkligen skillnad!! (nu fick jag lust att göra egen skagenröra någon gång..)
 
Därefter kom varmrätten in och jag beställde en gravad lax med dillstuvad potatis! Sjukt gott - men tyvärr jäääättemycket mat. Så mycket att jag knappt orkade äta upp. Det var i alla fall jättegott och jag kan varmt rekommendera stället - även om det var dyrt :) :)
 
Ellen valde köttbullar till mat, som ni ser ovan. De såg väldigt goda ut tyckte jag.
 
 
Sen tog vi oss en liten promenix från värdshuset till stranden. Himla fina och mysiga gator!! Där hade jag gärna bott och hade det inte varit för bilarna på gatorna hade det verkligen sett ut som en liten sommaridyll.. tycker de förstör intrycket något :) :)
 
Men fortfarande väldigt fint med de små husen, de sprudlande trädgårdarna och den ojämna kullerstenen!
 
 
Till slut nådde vi stranden där vissa låg och solade och andra låg och badade. Det var inte direkt varmt i luften eftersom det blåste, så jag tror jag hade frusit väldigt mycket om jag hade badat.
 
Jag, Ellen och mormor kände däremot på vattnet och det var inte så kallt som jag trodde! Med tanke på att allting kommer så tidigt i år, på grund av värmen, kan vi väl hoppas att alla våra havsvatten börjar bli varma riktigt tidigt de med - så man slipper frysa när man går i vattnet.. :) :)
 
En fin dag med supergod mat. Den avslutades med glass :)
 
 
 
Till top