J E N N I F E E R G E

Korvgryta med mango chutney

Glutenfri matlagning, Grytor Permalink0
 
Då var det måndag och vardag igen med allt vad det innebär! Därför tänker jag ge er receptet på en enkel och PERFEKT vardagsrätt! Det är en korvgryta som går fort att laga och som är god!
 
Jag lagade denna korvgryta för några veckor sedan! Korvgryta! En helt egen sådan, japp, jag hittade på den själv. Den blev rätt bra så jag tänker därför dela med mig av receptet! :) Som ni ser hade jag kokosmjölk i min, men ärligt talat så skar det sig lite mot mango chutneyn så i recpetet nedan skriver jag istället matlagningsgrädde eller mjölk. Det tänker jag i alla fall ta nästa gång. Om man vill får man givetvis prova med kokosmjölk, men jag avråder.. :)
 
Kolla in kötthalten på korven jag köpte förresten.. inte illa!
 
Korv av någon sort (gärna kryddkorv om du föredrar det)
Lök
Mango chutney
Matlagningsgrädde/mjölk
Curry
Paprika eller någon annan god grönsak (frivilligt)
Maizena
 
Stek löken i smör och lägg därefter i korven och din eventuella grönsak! Stek tills korven får en fin yta. Häll sedan på lite mjölk eller matlagningsgrädde. Blanda i lite lagom med mango chutney, ta så mykcet som du föredrar och krydda med curry.
 
Red sedan såsen om du tycker den är alldeles för rinnig. Det är enkelt att göra med maizena. Låt i så fall såsen sjuda. När den sjuder blandar du ut lite maizena i ett glas vatten, rör om, och häller ner i grytan. Låt såsen koka upp till under omrörning till den tjocknar! :)
 
 
Servera med ris eller vad du nu må föredra! Jag är ju en rislöver så för min del blev det ris till detta!
 
Det var väldigt gott och korven var väääldigt stark! Nästan lite jobbig att äta. Jag drack i princip ett paket med mjölk till.. mjölk är den perfekta drycken när du äter stark mat. Tycker jag.
 
Servera gärna med sallad till.. det gjorde jag, den hamnade bara inte på bild. :)
 
En väldigt snabblagad måltid, om man säger så! Perfekt för trötta måndagar, helt enkelt :)
Till top