J E N N I F E E R G E

Rhodos - dag 8!

Rhodos 2014 Permalink0
 
Efter många om och men är vi framme vid den sista dagen på den underbara lilla ön Rhodos! Vi åkte ju dit i slutet av juni och först nu är det alltså dags att visa upp sista dagen. Bättre sent än aldrig!
 
Här ser ni i alla fall den sista frukosten för min del. Bakom tallriken gömmer sig en kopp med te och jag åt även en skål med yoghurt och frukt. Lyxade till det med lite extra nutella och så en pannkakis.. vattenmelon blev ju standard för frukosten, vilket är en lyx i sig för mig men på Rhodos blev det mer av en normalitet.. :)
 
 
Efter en vecka på hotellet hade vi lite förstått kulturen som rådde: om man ville ha en solstol fick man paxa den och gärna såhär klockan sju på morgonen eller nåt. Och paxa den gjorde mani nte genom att lägga sig på stolen, nej pfft överskattat, man lade helt enkelt sin handduk därpå och gick därefter och åt frukost.
 
Om ni frågar mig tycker jag det är ganska tråkig stil. Det är synd. Vi lade inte våra handdukar på någon stol någon av dagarna. Sista dagen gjorde vi som så att pappa fick gå ner och passa stolarna åt oss. Något snällare än att bara lägga sina handdukar där på. Och från vår balkong kunde vi se lille daddan där nere, i en stol och med fyra tomma stolar bredvid sig!!
 
Notera stolarna med handdukar på till höger... :)
 
 
Poolområdet! Vi låg precis vid pizzerian.. där hade vi inte legat tidigare och upptäckte snabbt att det luktade kol där... inte så konstigt direkt eftersom de hade en ugn där.. och så flög det lite sot på oss. Blev först ganska chokad när jag fick en svart fläck på mig som sen gick att smeta ut... men efter ett tag lade vi ihop ett plus ett och förstod hur det låg till.. :)
 
Vi spelade en hel del UNO där bakom pizzerian och jag försökte lösa sudokun som var supersvåra!
 
Och så badade vi såklart.
 
 
På eftermiddagen åkte jag, pappa, Tilda och Oliver en sightseeing buss. Man satt högst upp där det inte fanns något tak utan endast någon slags fönsterrutor. Lite sådär farligt om man tänker på det men så långt får man inte tänka.
 
Vi körde igenom staden och så körde vi upp för ett berg på värsta serpentinvägarna.
 
Himla fin utsikt blev det i alla fall!! :) :)
 
 
Vi körde upp till en slags olympiad om jag minns rätt, där man brukade ha lite tävlingar förr i tiden. En slags arena! Den var väldigt coolt.
 
Och till höger tror jag vi ser resterna av ett tempel. Eller så var det bara lite pelare.
 
Det fanns ljudslinga på bussen om man vill ha extra information. Till den engelska ljudslingan fanns endast ett uttag för hörluar.. och det fick pappa.. så jag lyssnade på spanska! :) hehe.. förstod en hel del, men inte allt.
 
 
Hopp hopp!!
 
Vi kom tillbaka och det var hopp hopp ner i plurret direkt. Pappa fick hjälpa mig att förverkliga min lilla fotoidé: ett hopp ner i poolen!!
 
Skitroligt var det. Och skönt... :) :)
 
 
 
 
Ser ni skillnaden på den fina korridoren och på huset som stod mittemot, som skymtade genom fönstret? :)
 
Det var verkligen jättefint och lyxigt inne på hotellet, men om man skulle råka titta ut genom fönstret åt ett annat håll såg man att det kanske inte riktigt såg ut såhär på hela ön.. men ändå!
 
Fina mamma och fina Tilda fick posera tillsammans med blomman i entren :)
 
 
Middagstajm! Vi var bland de första på middagen eftersom vi skulle med bussen till flygplatsen.. hu.. .:( :(
 
De hade en jättegod gul soppa som jag bara var tvungen att smaka! Varmrätten och salladen var ungefär samma som under veckan, Till efterrätt var jag tvungen att ta mer nutella. Asså nutellan var SÅ GOD jag vet inte vad de har gjort med den men det är den godaste jag ätit EVER så det gällde att passa på!
 
 
Som efterätt på efterrätten åt vi även crepes. Men jag delade min med pappa! De var verkligen supergoda.
 
Ännu lite bilder på området... så himla fint.. :)
 
 
Dags att åka hem!! :( :( huu.. Inte kul. Ville inte lämna fina Rhodos och hotellet och allting.
 
Men det var en underbar resa! Jag älskar att åka utomlands! :) Och min lilla familj :)
 
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Till top