J E N N I F E E R G E

Fredagsmat!

Glutenfri matlagning, Köttfärs Permalink0
 
Hej bloggen!
 
Idag är det fredag och det är ju en perfekt tacos-dag! Därför kommer jag med ett litet tips på en ny sorts tacos som du kan äta om du har tröttnat på den vanliga med köttfärs och en färdig kryddmix eller om du har en egen tacokrydda som du använder.
 
Du steker köttfärsen precis som vanligt, men tillsätt gärnalök och paprika eller nåt annat mumsigt. Sen när köttfärsen är gyllenbrund och därmed färdig häller du ner en burk med Arlas färskost fruktig curry. Blanda runt lite tills den har smält och blivit som en slags sås.. häll ner en burk med valfri sort bönor. Krydda och smaka av med salt och peppar - därefter ät precis som vanlig tacos!
 
Jag tycker detta är löjligt gott faktiskt! Och minst lika löjligt enkelt. Jag försökte göra en variant utan färskosten och det gick det med - men med färskosten blir det som allra bäst tycker jag.. :)
 
Nu ska jag strax åka in till Brunnsparken och möta upp Celine sen ska vi äta lunch ihop och sova över! Ska bli skoj! :)
 
Trevlig fredag på er :)
Till top