J E N N I F E E R G E

Mindfulness-målarbok

Dagar i bilder, Pyssel Permalink2
 
God förmiddag!!
 
Idag ställde jag klockan på 8.30 men trots att jag var relativt pigg när klockan ringde så låg jag kvar i sängen till 9.30. Ärligt talat så var det rätt så skönt...
 
Tänkte visa er min målarbok som jag klickade hem från adlibris för några veckor sedan!! Den är helt underbar att rita i. Mamma har en sådan fast med djur istället för en massa mönster som det är i min och när jag såg hennes ville jag bara ha en egen. Och nu har jag det! Wihoo!
 
Jag var bara tvungen att köpa lite nya färgpennor till också, så jag gick in på Panduro och investerade i hela 25 st. De fanns på barnavdelningen. De som är på vuxenavdelningen är säkert bättre eller så, men också väldigt mycket dyrare. För mig räcker dom här och de är alldeles perfekta till att rita med i den här boken!
 
 
När jag har ritat har jag ofta gjort det med musik i öronen och det är så skönt... eller om man bara ritar utan att lyssna på någonting. Man kan bli lite knäpp av alla mönster som finns i bilderna för det är verkligen pyttesmått men det är också bra för då måste man koncentrera sig på själva ritandet. Och det är ju det som är grejen.
 
Denna sidan har jag ritat klart och så har jag en sida till som är färdig. Resten bara väntar på mig... det är kul att det tar lite tid att rita klart dem för då tar boken inte slut så fort! Sen så ritar jag kanske inte varje dag heller men ändå.. När det finns tid och lust så.. :)
 
Och nu tänker jag gå ner i gymmet och träna lite. Det var längesen jag var där nere men på helgen kan man passa på när det inte är någon skola med tider att passa!
#1 - - Malin:

Visst är det underbart avslappnande! Jag har också gjort en målarbok. Du kan se den på http://designofluna.blogspot.se/2014/10/album-para-colorear.html
Ha det bra! Malin

Svar: Wow vad fin! :)
jennifeerge.blogg.se

#2 - - Cecilia Johansson:

Mindfullnes är underbart sätt att koppla av på och att vara här och nu ;)

Svar: Jaa, det är det verkligen! :)
jennifeerge.blogg.se

Till top