J E N N I F E E R G E

fan ta dig och ditt perfekta liv

Dikter, Egna texter Permalink0
jag orkar inte se
ännu en bild på leende människor
jag orkar inte se
hur exakta, välplanerade, dreams coming true era liv blev
fun fact: det slutar inte så för alla
det som kunde varit och det som aldrig blev
jag är inget har inget är aldrig den
aldrig någon
men stannar kvar
andas lever finns
ändå
fan ta dig och ditt perfekta liv
vill egentligen inte ens ha det
men det är provocerande
får mig att hata mitt eget
trigger-varning delux på alla sociala medier
mindrevärdeskomplex personifierat
hela tiden:
rosa-aktigt skimmer
bubblande kommentarer
söta smileys
mysiga bilder
selfies groupies puss puss
så perfect on paper
jag tror jag kräks
måste byta liv
nej
förresten:
måste byta flöde
haha
!
 
 
för att förtydliga:
detta är en dikt
den riktar sig INTE till någon speciell person även om det står "du"
ta inte illa upp
ta dig en funderare istället
Till top