J E N N I F E E R G E

Investeringar

Shopping Permalink0
 
God mörgon!
 
Då var uppgiften för dagen färdigskriven och jag ska bara läsa igenom den en sista gång innan jag skriver ut den. Skönt! Ska inte ta spårvagnen förrän vid tjugo i tolv så nu har jag lite ledig tid. Det hade visserligen varit skönt att börja typ 9 och slutar 12 men det är ju inget jag kan styra över direkt...
 
Happ! Tänkte visa er lite bra investeringar jag har gjort under sommaren! För mig är investeringar bra och "nyttiga" saker som kanske är lite dyrare än andra saker av samma sort MEN som är tio gånger bättre. Förstår ni? Så anledningen till att man inte investerar är att man antingen 1. Inte har råd eller 2. Är snål. Jag brukar vara det sistnämnda men nu är det minsann ändring på det!!
 
Här ovan ser ni en SJUKT BRA dagcreme! Förut har jag haft en från Nivea mot torr hud (helt ok, kostar drygt 50 kr så ganska billig) och sen ett tag hade jag en från LdB som jag köpte i Ullared (för typ 30 kr??) som inte alls var särskilt bra. Och sen ett tag var jag helt utan!!
 
Men.. nu är jag såld. Jag vet ju att det inte är bra att gå helt utan, särskilt inte om man ska sminka sig i hela huet. Ett tag hade jag dagkräm från BodyShops Vitamin E serie, men den var liksom för lätt för mig. Den är jättebra för den går in i huden på typ 0 sekunder, men mitt ansikte är lite torrt... så när jag och mamma var på Body Shop i somras frågade jag om råd och fick svaret att dagkrämen med aloe vera skulle passa mig bättre! Dessutom innehåller den 15 spf vilket har varit perfekt nu under sommaren.
 
Jag har också märkt av att jag har blivit mindre torr i ansiktet, särskilt uppe vid pannan, där det var som värst!
 
 
Jaha och till denna dagcreme brukar jag använda en BB-cream som bas. Asså jag minns för många år sen när jag använde massa foundation men det har jag typ bojkottat, hehehe... nu är det bb-cream som gäller och om det behövs (vilket typ altlid gör ehum påsar ehum) så använder jag concealer på det.
 
Kan verkligen rekommendera bb-creamen från body shop, den anpassar sig till huden och ger en fin lyster! Den är inte särskilt täckande så om man söker efter en täckande kräm är det nog bättre man kollar på foundation-hyllan eller liknande. Men den ger som sagt ett fint lyster och jämnar ut en hel del ojämnheter i färg i ansiktet.
 
Även denna bb-cream var en investering! Från början köpte jag en i Ullared för typ 120 kr eller något, men jag lämnade tillbaka den direkt... denna från bodyshop kostar kanske 160 eller något liknande (minns ej exakt!) och då kändes det mer värt, för jag vet ju att bodyshop är bra grejer...
 
 
MEN!
 
Allting är inte så perfekt som det ser ut. Nepp, tyvärr.
 
Eftersom dagcremen är för torr hud är den ganska fet. Det känns liksom om man tar i ansiktet och dessutom kan man ibland se glansig ut. Om du sen tar bb-creamen på den så blir det också lite glansigt och blankt. Det blir liksom fett i huvudet typ! Även om de är jättenajsiga.
 
Så!! Ytterligare en investering som jag tycker alla som har feta dagkrämer som gör en glansig borde köpa: transcludent powder från ELF!
 
Sjukt bra! Det är transparent puder som man bara duttar runt i huvudet och VIPS! så försvinner din glansighet SAMTIDIGT som färgen går in bättre i huden. Visserligen blir svampen till själva pudret rätt äcklig (hehehehe på den andra sidan är den typ helt orange) men asså!
 
Guldvärt!
 
 
Ja och nu när vi ändå pratar om smink kan vi väl lika gärna fortsätta!
 
Jag har även investerat i ett läppstift från Isadora! Ovanför ser ni min (mycket) lilla samling.. bara 4 stycken och sen har jag ett till från elf som mer är en penna typ men som ger färg... aja!
 
Personligen tycker jag läppstift är snyggt men jag har kommit av mig lite med att använda det.. nu får det bli ändring på deeeet!!
 
 
Jag tog några bilder när jag hade det på mig men asså NEJ de blev inte bra. Ni får se det såhär istället! Det är rätt så mörkt rött och så är det matt. Väldigt snyggt according to jenkost...
 
Färgen heter "Femme fatale" och ingår i Isadoras serie med matta läppstift.
 
Jag gillar skimrande läppstift med, men matta kan kännas lite mer.. vet inte.. vardagliga eller så, det blir liksom inte BANG LÄPPAR utan mer ohh fina läppar.. asså.. svårt att förklara..
 
 
Sista investeringen!
 
Detta ser kanske ut som helt vanliga, söta små bh-toppar.
 
MEN NO!
 
Det är det inte. Det är nämligen världens skönaste jädra bh:ar rent ut sagt. Varför? Jo! För de saknar bygel! Ni vet den där störiga jävla metallgrejen som alltid går i sönder och sticker en rätt i huden.....
 
Jag måste bara säga att jag älskar verkligen de här utan bygel! Och det finns lite vaddering i dem också så att det inte bara blir tyg över (även om man såklart kan ha det om man gillar det men det är inget för mig)! Dessutom är de ju sjukt fina!
 
Den rosa och den vita kommer från Cubus medan den orangea kommer från Kappahl. Mitt mål är nu att byta ut hela min bh-gaderob mot bygellösa bhar!! Typ i alla fall.. även om det kan vara bra att ha med bygel i vissa plagg, beror såklart på vad man har på sig men ändå.. så skönt!
 
Rekommenderar er att åtminstone prova nästa gång ni är på jakt efter bh.. antar att de flesta köper med bygel så ta en utan bara för skojs skull! You will be suprised.. i was i alla fall .. :)
 
Så ja det var det hele! Nu ska jag sminka mig och kamma mig för jag har visst inte kammat mig sen igårkväll innan jag la mig HEHE: Asså ibland är det så skönt att inte kamma sig och bara se ruffset.. men nu får det minsann bli ordning på frillan och allt annat!
 
Höres!!
Till top