J E N N I F E E R G E

Julkänsla?

Dagar i bilder, Inredning Permalink0
 
Idag är det alltså 10 dagar till julafton! 10 dagar! Det är ju ingenting.
 
Har ni någon julkänsla? Min är lite trevande faktiskt. Man kan säga att den kommer och går och den är påväg..
 
Jag har i alla fall julpyntat lite i lägenheten! Det gjorde jag helgen då det var första advent och det var ett rent helsike att få upp julstjärnan i fönstret. Jag var nära att ge upp flera gånger för när jag skulle knyta ihop den så höll den inte ihop för knuten åkte liksom isär. Sjukt störigt. Men jag klarade det!
 
Den helgen bytter jag även gardiner helt själv. Det var också en jävla pärs rent ut sagt. Nästan så att jag aldrig mer vill byta gardiner. Nu har jag alltså gått från mina blommiga som jag harh aft hela tiden till ett par vita, lite lagom skira. Tycker de blev jättefina!
 
 
Ni som har följt min blogg ett tag känner definitivt igen mitt tomte-påslakan! Åh i löööv it och varje jul får det komma fram och pryda min sköna säng.
 
De hade ett annat jättefint juligt påslakan på H&M som var vitt i botten med rött mönster som var typ olika stjärnor som satt ihop. Svårt att förklara, men det var skitsnyggt! Dock kostade det 199 kronor eller om det var 299, jag minns inte, men jag blev för snål helt enkelt... Om det hade kostat 99 hade jag slagit till!
 
Sen på min lilla piedestal har lucia-tåget kommit fram! Passar ju bra såhär när det var lucia igår liksom. De är såååå söta!
 
Och pls låtsas som om ni inte ser den där krukan i bakgrunden med en blomma som i princpi gråter. Jag vet. Dom hatar mig. Jag hatar inte dom men dom tror nog att jag hatar dom eftersom jag alltid dödar dom. Förlåt älskade blommor <3
 
 
På tv-bänken är det också juligt! Och blommorna är lite gladare. Bara lite. Men de piggar åtminstone upp lite granna!
 
Jag älskar tända ljus och tycker det är jättemysigt - men jag har blivit jättedålig på att faktiskt tända ljus! Jag tror jag har blivit lite mesig.. jag är så rädd för eld och min brandvarnare är jag också rädd för (den har börjat pipa 2 ggr, en gång när jag baka bröd och en annan när jag tände min kandelaber) så är rädd för att det ska hända nåt typ. Men.. när jag väl tänder dem så har jag stenkoll plus viftar alltid bort röken lite diskret så att brandvarnaren inte ska pipa!
 
 
Clementiner är väl typ givna på jul. Det är alltid gott men nästan lite extra gott just nu tycker jag.
 
I min kandelaber som jag köpte på ullared hänger ett par tomtar som jag fick av mamma och pappa när de var här för några helger sen och vi gick på Jul på Liseberg. så himla söta!!! För min del får de gärna hänga där alltid typ.
 
Happ. Idag skulle vi egentligen setts vi i min b-uppsatsgrupp, men det blev inställt så vi googledocsari stället. Lite drygt för vi började nu vid halv ett. Hade hellre börjat tidigare! Behöver verkligen gå ut och gå en runda (rent psykiskt alltså inte för att träna för det orkar man inte bry sig om ifall man borde eller inte). Så jag hoppas vi kan komma vidare snart så att jag kan få lite luft!
 
Men men. Jag hoppas det kommer snö snart! Det hade varit så mysigt...
Till top