J E N N I F E E R G E

Zebranaglar i repris

Naglar Permalink0
 
Minns ni mina zebranaglar från förra sommaren? Det minns jag och ända sen jag gjort dem har jag velat göra en repris, bara det att jag har inte riktigt blivit färdig med det fram tills nu...!
 
Här ovan kan ni se hur min rekreation blev. Denna gången använde jag mig av blått och grönt nagellack för att göra ränderna på naglarna och det var samma mönster på alla naglar.
 
Förra gången använde jag mig av en tandpetare för att göra ränderna, vilket fungerar alldeles utmärkt, men denna gången tog jag en pensel som är lite lättare att hantera. Jag fyllde i ränderna två gånger för att få mer färg och effekt :)
 
 
Något jag tycker har varit svårt att hitta är ett bra vitt baslack. Jag har provat lite blandade sorter. Depend var ok, men då måste man ha ganska många lager för att det ska vara täckande. Likaså med maybellines vita nagellack. Än så länge är Isadoras "Plain White" vinnaren och även om Isadora är något dyrare än både Maybelline och Depend är det så värt det för resultatet! Den är täckande redan vid första lagret, men jag målar alltid två lager för att få maximal effekt :)
 
Jag har hört att OPI:s vita färg "Alpine White" ska vara jättebra också, men jag har aldrig provat den. OPI har verkligen många fina färger och nyanser. Jag har bara provat ett OPI nagellack och det är ett guldigt som tyvärr håller på att ta slut!  Det jag tycker är lite synd är bara att OPI är dyrt i jämförelse med många andra märken! Samtidigt är flaskorna rätt stora och nagellacket är säkerligen av bra kvalitet, men ändå.. jag får nog investera i ett och se om det är värt de där 149 kronorna eller vad det nu brukar kosta.. :)
 
Flera av mina nagellack kommer från billiga märken som jag har köpt mest för att de är billiga och färgen fin eller rolig, men jag har kommit överrens med mig själv att jag inte ska köpa fler billiga nagellack utan att jag ska investera i lite dyrare lack med bättre kvalitet. Exempelvis ska jag låta bli att köpa Claudia eller Kubiss på Ullared och istället köpa Isadora eller China Glaze. Det är inte det att Claudia och Kubiss är dåliga - för det är de verkligen inte! Men de täcker inte lika bra och håller inte lika länge. Borstarna är också lite sämre tycker jag.
 
Vad man gillar för nagellack är givetvis en smaksak! Dessutom finns det ju hur många andra märken som helst som jag inte har nämnt här ovan som är bra och prisvärda! :)
Till top