J E N N I F E E R G E

Ananassmoothie!

Frukost, Mellanmål Permalink0
 
Har ni hört talas om affären Picard? Nä, inte jag heller förrän ett par veckor tillbaka. Då berättade min klasskompis om den. Det är en fransk affär där de bara säljer fryssaker, men mer "lyxiga" och näringsriktiga än andra färdigrätter.
 
Vi gick in i den och jädrar. Det är som att komma in i framtiden! Där är bara massa frysboxar. Och där finns allt möjligt, alltifrån fiskpinnar till hackad lök och små franska desserter till färdigrätter...
 
Givetvis hade de frukt med och de hade något jag aldrig sett i fryst form i bitar..: Ananas!! Åh I lööv ananas och jag brukar ju alltid köpa ICA:s mango och mixa men nu tog jag tillfället i akt och provade nåt nytt. De är inte särskilt dyra heller. Rekommenderar er verkligen att gå in på Picard och titta om ni är nyfikna!
 
 
Mmm så jag gjorde en ananassmoothie på detta. Eller ja, inte på allt för där är fortfarande mycket kvar. Här får ni ett recept!
 
Yoggi (gärna Arlas grekiska i 6% för den är sååå krämig och god)
Ananas
Is
Kokosmjölk!
 
Asså kokosmjölken gör allt. Det blir lite mer exotiskt och sött och mumsigt. Jag älskar verkligen kokosmjölk.... :)
 
Till top