J E N N I F E E R G E

Mat!

Dagar i bilder Permalink0
 
 
Hej bloggen!!
 
Förra veckan beställde jag mat från mathem.se! Då kommer maten hem till en vid en tid man själv väljer. Asså så skönt det var. Jag valde mellan 8-12 och fick sms om att de skulle komma 8.30 (men de kom typ 8.50, men det gjorde inget).
 
SÅ SKÖNT! Det bidde 4 kassar och en 1 fryspåse och jag beövde inte bära nånting och inte packa upp nånting ochi nte packa ner nånting bara klicka på en knapp hemifrån och skriva in mitt kortnr och paya och VIPS så kom de hem med allting!! Jag beställde två dagar innan, men jag tror man kan beställa senast en dag innan. Rekommenderas verkligen!
 
Och om man är ny kund får man 150 kr rabatt om man handlar för 700 kr!! SÅ VÄRT DET! Prova! :) :)
 
 
Men det är ju lite dyrare än att handla på ICA... så idag hamnade jag visst på ICA Olsklroken efter skolan. Och det är ju helt okej liksom, där var inte så mycket folk men vafasen. De hade massa tunga saker billigt denna veckan så jag kunde inte låta bli. 2 kg kycklingfile? Javisst. 1,5 kg köttfärs? Jadå! Och 1 kg linfrön på det, massa morötter, mjölk och fil och ägg och så toapapper.
 
Det blev fan fyra kassar. SÅ TUNGT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111111111..
 
Tur det inte är så långt från ICAt till spårvagnen och sen från spårvagnen till lägenheten men fan vilken helvetespromenad!
 
När jag stod och vänta på spårvagnen kom en tant förbi och kommenterade: "Oj det var mycket!" Och jag bara "hehe jaa, tungt att bära..." :D hmm!!
 
Kan man beställa bärhjälp av nån? Eller är det kanske lika bra att beställa från mathem isåfall även om det är dyrare? Elelr asså en bil kanske man ska skaffa så man kan handla. Eller bli kompis med nån granne som har en bil som kan köra mig överallt (= till mataffären alltså för det är bara dit jag vill med bil) hahaha!! Eller skaffa en slav? Hmm. Ska överväga mina alternativ och återkomma senare.
 
Jaja. Jag överlevde och nu är det snart läggdags för majsan! Höresss!
Till top