J E N N I F E E R G E

Grön smoothie

Frukost, Mellanmål Permalink2
 
Goood morning!!
 
Vill du ha en bra start på dagen? Eller bara ett gott mellanmål? Då har jag ett superbra tips!
 
Jag har nämligen, sen jag flyttat in och fått rätt på min mixer, gjort en jäääädra massa smoothies. Det är min nya grej tror jag, eller har väl alltid varit, men det var längesen jag gjorde såhär mycket! Jag dricker typ en om dagen. Eller i alla fall en varann dag.
 
I somras provade jag och mamma en spenatdetoxdrink som lät god och mumsig men som inte var sååå jättegod. Ända sedan dess har jag velat experimentera själv för att hitta en god spenatsmoothie! Jag har nämligen druckit den SUPERGODA mean and green crusher smoothien på Naked Jucie Bar X antal gånger och den är sjukt god!
 
Så nu har jag äntligen hittat något som jag tycker är gott! Receptet kommer nedan och måtten är ungefärliga.
 
en halv apelsin
en näve färsk bladspenat
en näve fryst mango
lite kvarg eller yoggi
is
lite citronsaft
 
Jag tycker detta blir jättegott! Jag har även provat att hälla i mandelmjölk för att få lite mer nötig smak och för att den ska bli rinnigare och det funkar också super! Visserligen har spenaten en liten speciell smak, men jag gillar den. Och smoothien blir härligt grön... Väldigt mumsig tycker jag!! :)
#1 - - MammaMu:

Ser lite godare ut än den jag gjorde..😝mår nästan illa bara jag tänker på den...😷😝.
Fin färg på den här. Min var ju spygrön...typ..😏

Svar: Haha den var faktiskt väldigt god!! :D ... :) gillar också färgen :D
jennifeerge.blogg.se

#2 - - Emmy:

Mean & Green Crusher
Bladspenat, mango, nypressad citron, ingefära, äpple och apelsin, is

Ungefärligt mått på en Large smoothie:
En näve bladspenat, 1,5 dl småbitar av mango (gärna frusen), 4-6 klyftor pressad citron, 2-3 bitar pressad ingefära (ca 2-3cm stora), 2-3 halvor pressade äpple, 4-6 klyftor apelsin pressad och sen ca 5-6 isbitar :D

Det är någorlunda hur jag minns från när jag jobbade där :D
Ingredienserna finns på : http://www.nakedjuicebar.se/menu :D

Svar: ÅH TACK :D :D :D :D :D1! <3 <3 älskar den smoothien HEHE :D
jennifeerge.blogg.se

Till top