J E N N I F E E R G E

Maria Björnbär

Porslin Permalink0
 
Då var min sista flyttlåda uppackad och undanplockad!
 
I den fanns min servis från Maria Björnbär. Den är jättefin! Och jag känner att jag verkligen är rädd om den.. det känns ömtåligt.
 
Jag har 6 mattallrikar, 6 små tallrikar och 6 assietter + 6 kaffekoppar. Alltså en hel del! Jag har fått dem av min gammelmormor och gammelmorfar när jag var rätt så liten. Då förstod jag säkert inte varför och tyckte kanske det var lite tråkigt att få porslin i födelsedagspresent, men nu är det guldvärt!
 
Så fina är dem!
 
 
Jag gillar formen på dem också att de är lite kantiga liksom. Söta!
 
Och kaffekopparna är så små och guliga. Alla mina andra muggar är typ gigantiska för jag tycker om att dricka mycket te eller ta en stor mugg med kaffe.. men såna här små är också väldigt goda att dricka ur! Det blir en annan sak liksom. Och man kan såklart dricka lika mycket, bara att man får hälla upp fler gånger.. :)
 
 Mattallrikar behövde jag faktiskt, för jag har bara mina leopard och det kan ju vara kul att använda några andra. Även om dessa är så fina att jag knappt vågar äta på dem!!
 
Nej, nu ska jag göra mig redo för sängen. Imorgon är det fredag och jag ska åka hem till Skåne. Vill knappt hem för jag trivs så bra här! Känns nästan lite jobbigt att lämna lägenheten... :) :) men det betyder väl att man trivs?
 
Godnatt och kramis!
Till top