J E N N I F E E R G E

Fynd från helgen

Inredning, Shopping, Smink Permalink0
 
Nu när jag var hemma i helgen så fick jag shoppat en del! Lite kläder, lite smink och lite bra att ha. Det gamla vanliga ni vet.. Tänkte visa er mina kära bloggisar vad jag köpt egentligen! PS. det känns som jag shoppar hela tiden och frågan är om jag inte gör det??? Hmm..
 
Här ovan ser ni smink frånH&M... de har ju uppdaterat sitt smink, det var väl ett tag sen nu iförsig, och jag tycker det är helt okej! Jag har inte provat allt, men nagellacken är definitivt prisvärda och i fina färger! Ögonbrynspennan här ovan var också bra (särskilt med tanke på att min gamla ögonbrynspenna är från när jag gick i 8an.. alltså typ 7 år sen eller nåt?!)
 
Köpte också en rosa läppenna. Har typ två stycken rosa läppstift som jag känner jag skulle behöva en läppenna till och denna nyansen kändes lagom! Den är fin att ha på hela läpparna med om man vill, vet dock inte hur bra det håller eller hur det blir efter några timmar el när man ätit. Ska köpa en mer lila-aktig med tänkte jag om jag hittar en, som matchar mitt intense butter gloss från nyx! 
 
 
 
ASSÅ OMG SER NI NAGELLACKET ELLER!!!
 
Jag har tittat på det VARENDA JÄDRA GÅNG jag varit på H&M och då när jag var där i Ängelholm jag bara: nu SATAN ska jag köpa det!! Skit i om jag inte behöver det I NEED DIS MANNEN. Så hem kom det och omg omg omg omg såå fiiintt!!!
 
Grönt är ju en av mina favvofärger och detta blev superfint verkligen :) :)
 
 
Asså denna klänningen..
 
DENNA KLÄNNINGEN!!!
 
Mönstret.. I löv it!!! Så himla himla fint med blommorna och att det går i blått och vitt!!! MMMMMMMMMMMmmmmmmmmmmmmmmmmmm...
 
Gillar modellen också, den sticker ut lite vid magpartiet typ så det blir en fin form/siluett.. Sen att den är rätt så hög i halsen och breda axlar.. jaa.. den är najs bara!
 
Perfekt till sommaren känns det som.. :)
 
PS vet att jag har fin bakgrund med teven och papperskorgen där ja..!! Borde skaffa en studio som en riktig bloggstjärna eller hur (säg ja) men än så länge får vi nöja oss med det här ;)
 
 
Köpte också en svart crop toppis!! Har faktiskt ingen svart bortsett från linnen!! Väldigt snygg och enkel, passar till det mesta och också till kjolar såklart! (Jag är ett fan av crop top + kjol.. men det va längesen jag hade det på mig.. hmm kasnke får bli morgondagens outfit hmmm..)
 
I alla fall!
 
Tycker det är lite svårt med crop top ibland. Jenkost är ju inte smalaste stickan här i världen så det blir liksom påtagligt att ha crop top men jag är av den tron att man ska få ha på sig vad man vill oavsett storlek och det finns ingen storlek som är bättre än någon anna (även om faking bajssamhället präntar in det i ens huvud) så därför utmanar jag inte bara mig själv utan också bajsnormer när jag har dom på mig!!
 
Och det är väl därför det blir svårt också.. men jag ska kämpa för att få lov att ha på mig precis vad jag vill så länge jag trivs i det, tycker det är fint och najs och bekvämt osv.. ingen ska få berätta för oss vad vi ska ha på oss eller hur vi ska se ut, SÄRSKILT INTE i förhållande till vår kroppsform!!
 
 
I söndags så var jag och mamma på Maxi! Där fick jag också fyndat lite hehhehe... bland annat ett fint underlägg då i grönt (of cörZZz), en provsticka i form av en gul muffins (jag har faktiskt ingen och jag som bakar ofta borde ju ändå ha en eller hur!! Kakorna blir fett fula när man stoppar ner en kniv i dom för att se om de är färdiga..) PLUS lite glitterhårspray!!
 
Har haft ett glitterhårspray från Kicks innan, också i silver, men där sluta liksom gasen funka eller det blev nåt fel med det... har större förhoppningar med detta!
 
Använder inte glitter i håret dagligen men det kan vara kul när man vill piffa till sig någon gång!
 
 
Sist men inte minst köpte jag en ny foundation på maxi med!!
 
Den heter nude sensation från Isadora och jag köpte i färgen nude blonde, typ den ljusaste.. Men den smälter in fint i min hud tycker jag! Har just nu en foundation från lumene men kände att jag ville prova något nytt, plus min lumene är snart sluuut!
 
Vet inte om jag gillar eller inte gillar pipetten.. får se! Har bara använt den två ggr än så länge men känns bra.. pipetten gör det i lala fall enkelt att dutta lite foundation på en svamp för att sedan fördela i ansiktet.. :)
 
Tycker det är så kul att shoppa.. jag är nog lite av en shopaholic hehe..
Till top