J E N N I F E E R G E

Min lediga dag

Dagar i bilder, Inredning, Shopping Permalink0
 
Dagen började med att jag vaknde redan vid halv sex typ!! Min kropp har väl vant sig vid att det är då jag brukar gå upp.. men jag låg där i miin lilla bed och njöt av att ag inte tänkte gå upp förrän vid åttatidne... mmm.. wanderfulll !
 
Sen när jag väl gick upp så åt jag frukost i lugn och ro, sminkade mig i lugn och ro och poserade lite vackert med mina ÄLSKLINGSNAGLAR!! Man blir ju bara så glad när man ser dem.
 
Klockan närmade sig tio och då var det ju dags för mig att åka till Nordstan! Tog på mig typ de bekvämaste kläderna jag kunde hitta.. dels för det är skönt när man ska prova kläder plus jag kände liksom att det är gött med bekväma kläder..
 
 
Kom fram kanske vid halv elva och då hade dom haft öppet i en halvtimme och redna då var där en del folk! Men Nordstan fungerar ju som en slags genompassage för alla möjliga människor så det är väl därför.. men inne på H&M var det ganska lugnt ändå!
 
Provade en gul klänning i samma modell som den jag köpte i Ängelholm, den blommiga... och det fanns liksom bara en fråga: köpa eller köpa?! Så ja jag köpte den! För mitt presentkort som jag fick i födelsedagspresent. Klänningen kostade bara 99 kronor så där är 201 spänn kvar! Wannnderfull!!
 
Jag provade även en lite annorlunda crop top (i modellen alltså) med ett elefantmönster på. Den kostade också 99, men den fick inte följa med hem. Behöver ingen direkt så tänkte det var bättre jag la dom pengarna på något jag verkligen vill ha.. denna ville jag ju mest ha för den va cool, kul osv...
 
Men den gula klänningen hängde som sagt med! Såååå fiiiiin!!!
 
 
Kom hem igen lagom till lunch typ, vid halv ett med mina små påsar! Det blev ändå en del shoppat, men inte såå mycket..
 
Var väldigt hungrig när jag kom hem.. men smarta jenkan hade tagit med sig ett äpple som jag åt på spårvagnen hem! Det var mest hungerretande för magen, men lindrade lite granna..
 
Till lunch bidde det mina bönrester plus lite sallad som ni ser. Ganska färgglad tallrik! Böngrejsen kommer ni få recept på längre fram här i bloggisen! Det var väldigt enkelt och gott, bra till lunch liksom :)
 
Kollade på youtube och vilade lite när jag åt och hade ätit klart.
 
 
Men men, no rest for the wicked!! Vem är det som säger så ens?? Kommentera om du vet.. 
 
I alla fall. Jag dammsög och städade lägenheten för nu i helgen kommer Emmy på besök och hon, jag och Celine ska hänga! Ska bli jättekul men om man ska få gäster vill man ju gärna ha rent och fint...!! Sååå.. jag dammsög och städade toan.
 
Passade även på att möblera om lite i mina hyllor och i min hjälmaren så det blev mer praktiskt för mig! Skönt att ta tag i sånt, jag är så bekväm av mig att jag ofta bara låter det va även om jag stör mig på det dagligen (exempelvis hade jag mina sminkborstar på hyllan innan och dom ramlade ner HELA TIDEN men jag ändrade ju inte det.. förrän nu! Wihooo!!)
 
Sen så bytte jag duschdraperi med. Det blev som ett nytt rum!! Det förra var grått med svart mönster, och visserligen väldigt bra, det går att tvätta också och blir liksom inte direkt äckligt, men det mörkade verkligen ner rummet.
 
Nu har jag ett i plast t yp som jag fick av mormor när jag flyttade in! Det är färgglada fjärilar på det och det passar liksom bra in i det här rummet!! Me likeyy och det ljusade verkligen upp alltihopa!
 
 
Såååå här är mina inköp då! Plus en hushållspappershållare (lol vilket ord) som jag inte fotade, men den är i guld och kommer från Åhlens!
 
Köpte den älskade hemphandkrämen från body shop! Mamma har ju haft den länge nu och jag med, men förra gången min tog slut bytte jag till locobase repair från apotektet.. för tänkte att den kanske va bättre men asså jag måste säga att jag tycker hempen är oslagbart bäst! Den går in i huden direkt och är en räddare i nöden för oss med torra händer!!
 
Här ser ni också min gula klänning igen plus en bh jag köpte från lindex!! Så himla gullig!! Den är utan bygel och utan någon vaddering så det är ju inte så mycket stöd. Men är man inte så storbystad så gör det ingenting! Så för lilla jenkost är det ju PERFEKT! Och det gör kanske ingenting annars heller, jag vet ju inte det får någon med erfarenhet uttala sig om...! Den är ganska genomskinlig, men där är ett tunt lager med beige precis bakom det svarta så man ser liksom inte sååå mycket igenom. Tycker den är jättefin!! Känns lyxig på nåt sätt. Funderar på om jag kanske ska köpa en i vitt med... provade inte den men det får jag nog göra!
 
Ja och sist men inte minst köpte jag ett sånt här matte lip cream från nyx med. Det ser kanske inte så rosa ut på bilden eller på själva förpackningen men det blir ganska rosa på läpparna! Färgen heter Milan och i löööv it. Jag gillar ju när det är lite färg hehe. Nog för att det råder nude-trend och nude är också fint, men vet inte om jag är så pepp på det som alla andra är.. Ska nog försöka hitta en mer diskret rosa nyans i denna modellen eller kanske bland deras matta läppstift med PLUS köpa ett butter gloss i en röd färg också! De kostar ju bara typ 80 spänn så det är lätt att ett sånt slinker ner hehe..
 
 
Efter att jag ätit middag (vilken bestod av smoothie och macka) så satte jag mig i sängen med lite fika hehe och min plattis för att plugga! Kollade på Matador samtidigt och fick läst ett kapitel! Inte illa pinkat.
 
Är ju lite besviken på min fettodator för att den har dött IGEN men det är väl bara att gilla läget och utnyttja plattis så gott som det går. Jag letar en ny dator nu för jag vill faktiskt ha en ordentligt bärbar dator, men de är så dyra.. får se hur det blir. Köper nog inte en förrän i sommar ändå så så lika bra att vänja mig vid plattisen igen!
 
Ja och sen så somnade jag vid halv elva tiden någonting. Sköööönt!
 
Hade en najs ledig dag helt enkelt. Försökte att inte stressa och jag vaar stolt över mig själv när jag SATT NER och åt mitt äpple istället för att gå och göra det. Det är så lätt hänt liksom... låter kanske töntigt eller absurt men det spelar roll! Behöver fler dagar som denna! Mer vila åt folket <3 (i alla fall åt mig och alla som vill!!)
 
KRAMIS <3
 
Till top