J E N N I F E E R G E

Pad thai och lite tur tack

Mat, Tankar Permalink1
 
Har ni ätit pad thai någon gång? Min första gång var i lördags och jag tykcte det var väääldigt gott! Gillar ju asiatisk mat i allmänhet så det var väl inte oväntat. Tog med jätteräkor som ni kanske kan skymta på bilden.. :)
 
Happ!
 
Jag känner lite grann att jag har haft otur på senaste tiden. Låt mig lista:
1. Min massage blev inställd i fredags
2. Filten jag beställde från jotex var inte som jag täntk mig
3. Teatern blev inställd
4. Min dator pajade igen
5... .eh... ja. Massa annat dåligt mojs.
6. Det snöade igår i Gbg
 
Ganska tråkigt faktiskt. Så nu tycker jag det kan vända så att jag kan få lite tur för en gångs skull!! Lite flyt hade varit bra tack!!!
 
Till exempel önskar jag mig tur nu med våra praktikplatser. Det var sista dagen att ansöka idag. Jag tycker jag är lite rolig. Jag har tidigare dissat ekonomiskt bistånd "åh jag vill inte jobba med ekonomiskt bistånd, helst inte på ett socialkontor" (och det sagt med lite sådär avsmaksblick ni vet som man kan se ut som när man inte gillar nåt) och nu sitter jag där i Hjällbo som en glad skit och tycker det är SUPERSPÄNNANDE!!!
 
Och bara för typ en månad sen dissade jag missbruk med när jag pratade med Emmy och när jag har resonerat med mig själv "åh jag skulle inte kunna jobba med det för det är så svårt att förstå abstinensbesvären och hur det kan bli logiskt att knarka bla bla bla bla" och nu sitter jag har då lille Jenkost och har sökt 3 praktikplatser som är på vuxenenheten, där man jobbar bland annat med missbruk och beroende OCH TYCKER DET ÄR JÄTTEINTRESSANT.
 
Tur ändå man kan ändra sig...... kanske bäst att bara sluta uttala sig om sånt här för det blir ändå bara fel!! Eller tvärtom liksom.
 
Men i alla fall när det gäller praktiken så får man välja 5 platser och förhoppnignsvis får man en av dem. Bara det att en av platserna jag valde hade 11 andra också sökt.. de som var minst populära bland mina val var en på 6 personer.. hmmmmmmm..
 
SÅ PLS... ge mig lite tur nu!! Jag förtjänar väl ändå det!! Här kommer en lista på saker som gör att jag förtjänar lite tur i livet:
1. Jag är en skötsam individ som diskar nästan varje dag och håller rent i mitt hem
2. Jag betalar alltid mina räkningar i tid
3. Jag bäddar sängen varje dag (nästan)
4. Jag duschar varje dag och luktar gott
5. Jag brukar ställa mig fint i spårvagnen så att jag inte står i vägen
6. Jag säger alltid tack när någon flyttar sig från sätet så jag kan gå ut
7. Jag kammar mig varje dag
8. Jag är alltid i tid
9. Jag är oftast morgonpigg och lägger mig i tid jämt (typ)
10. I FAKING NEED DIS OK GE MIG LITE FLYT MANNEN
 
Och om jag inte får det ska jag minsann se till att få det på andra sätt!! Visst man kan inte kontrollera en sketen praktikplats MEN MAN KAN GÖRA DET BÄSTA AV SAKEN
 
KÖööööööÖTtta!!
 
Och dessutom datorhelvetet pajade ju igen, det återuppstod för typ en månad sen OCH NU HAR JAG ANLEDNING ATT KÖPA NY :D.
 
Russinen i kakan??? Where you at JAG SKA ÄTA UPP ER BABYS
#1 - - Emmy:

alltså detta inlägget var så ägigt att jag måste kommentera och gilla! B|

HEJA HEJA på praktikplatsen! hoppas du får det som passar dig bäst :D
Coolt att du ändrat dig gällande dom grejerna :D Ännu mer att välja mellan ;D

OCH JA NY DATOR! VI KAN BLI TWINS MED DEN FINA HPN <33333

Svar: YÄÄH vad najs att du tycker det :D :D !! jaa hoppas jag med ska hålla tummarna :D ! Smart tänkt ;D JAA! :D dator dator dator <33 fast är fortfarande arg på fettodatorn ;@
jennifeerge.blogg.se

Till top