J E N N I F E E R G E

1:a december!

Dagar i bilder, Fika, Inredning Permalink0
 
1:a december mina vänner! Vad säger vi om det? Tiden går fort men nu är det minsann och da mysssiiigttt. Tänkte sett på julkalendern imorse men sängen var för skön! Ska kolla den nu ikväll innan läggdags i alla fall.
 
Jag har ju köpt en jättefin chokladkalender till mig själv och kom typ precis på att jag hade den så jag öppnade luckan och tog den sliskiga chokladen!
 
Aja, 1:a december och har haft seminarium tidigare idag. Det gick fort faktiskt så sen gick jag ut en runda och kom hem helt död. Tröööööööööööööööött. Sov i soffan 1,5 h och håller just nu på att tvätta min sista tvätt.
 
 
Har gjort i ordning en liten adventsljusstake på köksbordet! Ser ni mina matchande servetter?? De är marmormönstrade och jag hittade dem på maxi häromdagen. Egentligen letade jag efter några juliga servetter men de hade inga roliga men när jag såg dessa kände jag bara KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖP.
 
 
Ja december är en ljuständningsmånad tycker jag, men jag är ju såååååå rädd för eld så jag vågar knappt tända några ljus. Men de jag tänder har jag koll på och sitter och vaktar typ. Lämnar jag rummet släcker jag ljuset!
 
Inga olyckor i mitt hus och som sagt jag är skiträdd för eld.
 
 
Förra veckan, alltså första advent så var det pepparkaksbak hos mig!! Asså detta är nog de fulaste pepparkakorna jag någonsin gjort men gud så roligt vi hade när vi bakade dem hehe.
 
Framåt slutet tog tålamodet slut och då la vi bara pepparkakorna på diskbänken, hällde över kristyr och slängde på lite nonstop och daim. Jag har aldrig provat daim på förut, men asså det var rätt gott. Det smakar ju så sött och sliskigt ändå!
 
Men ni ska bara veta vilket helsike det var att få loss det här konstverket.......................... jag blev lämnad med disken snyft och fick alltså även det ädla uppdraget att lägga alla pepparkakor i burkar. Asså jag blev typ helt genomsvettig av att försöka gnugga bort all kristyr. Jäklar vad klibbigt!!
 
 
Men men nu ligger pepparkakorna i denna burken och i en annan och idag fick min pepparkaksbagarkollega även smakat dem! Mumz och myz eller hur ♥
 
 
Och idag var det dags att byta påslakan och vad passar väl bättre än mina älskade julpåslakan!! Använder dom varje jul typ. SÅ SÖTAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
 
Ska bli så gött att sova snart, jag är verkligen helt helt utslagen.
 
Imorgon ska jag åka till Sofie direkt efter praktiken! Så jag har fått diska och packa och plocka undan en massa inför detta. Annars hade jag ju lämnat det som det är hehehehe..... orkar inte.
 
Drömde till och med om att jag fick ett "orkar inte" sammanbrott. Det är läskigt. Det är ingen som har sett dom typ. Dom är hemliga. Men de är fruktansvärda. Det är då man är så trött att det gör ont och man knappt orkar ta ett andetag till.
 
Men i alla fall, helgen kommer alltså spenderas på landet typ och det ska bli jätteroligt att ses igen! Plugget får vänta till nästa vecka. För mig hade det gärna fått vänta i typ all oändlighet. Är ganska opepp, men när jag väl sätter mig med det kommer det.
 
Nu måste jag ta ut sista tvätten sen ska jag äntligen hoppa i sängs med julkalendern, youtube och julius!!!
 
 
 
Till top