J E N N I F E E R G E

Midsommarhelgen!

Fika, Jennifer, Underbara dagar Permalink0
 
HEEEJ BLOGGEN!!
 
Och glad midsommar såhär x antal dagar i efterskott!
 
Min midsommar spenderade jag ju, som jag skrev, i Ugglarp med Sofie!! Jag körde min älsklingsottu ner dit och det gick så bra så bra så! Det var en hel del bilar påväg ut ur Göteborg men det lättade när vi kom förbi Kungsbacka. Ottu överlevde färden och alltså jag skojar inte med er om jag säger att jag ÄLSKAR HONOM!! Han är mitt husdjur! Dock lite svår att krama men liksom åhh!! OTTU!!1 <3
 
Jag var framme ungefär vid ett-tiden och då åt vi lite lunch innan det var dags att gå ner till bygdeföreningens midsommarfirande! Där hade de, precis som förra året, satt upp en rejäl midsommarstång. Så himla fin!
 
Där var många barn såväl som vuxna som hade fina kransar i håret! Det hade inte vi för vi vet inte hur man gör såna ehumm.. men vi hade i alla fall klämmor med blommor på!
 
 
Där var ett par som sjöng och en gubbe som spelade dragspel. Vi dansade runt till små grodorna, 3 små gummor, så göra vi, mormors lilla kråka.. och så vidare! Det var jätteroligt. Så himla mysigt att hoppa runt sådär och man kan ju säga som så att det är ju inte varje dag man frivilligt håller en främling i handen.. men i midsommardansen gör vi det!
 
Efter midsommarfirandet gick vi ner till stranden och badade lite! Det var faktiskt skönt i havet, tro det eller ej!
 
Till middag bidde det klassisk midsommarmat ni vet, med potatis, sill, köttbullar, gräddfil... mums!
 
 
Sen till kvällsfikat hade vi bakat en chokladkaka! Som vi åt tillsammans med grädde och jordgubbar. Asså mummsssss... Älskar jordgubbar! Och denna chokladkakan var riktigt god. Inte som en kladdkaka eftersom den är fast, men inte heller som en sockerkaka för denna var mycket saftigare... en rejält god chokladkaka helt enkelt!
 
När klockan närmade sig elva började vi göra oss i ordning för en utgåååång! Förra året var vi ute på Leons i Halmstad på midsommarafton och då var det jääteroligt!! Så vi tänkte göra en repris på det detta året helt enkelt.
 
 
Ifall ni tycker jag ser lite röd ut så är det sant. Jag brände mig på axlarna och bröstet samt lite på ryggen. Och i pannan. Skillat! Men det gjorde som tur var inte ont. Och som ni ser så matchar jag då vitt med vitt med vitt. Det enda rätta!! 
 
Men jackan åkte såklart av när vi kom in.
 
Vi kom fram till Leons vid halv ett ungefär. Och där var tomt!! ASSÅ TOMTT!!! Inte en kotte på dansgovlet typ (ok 4 pers) men liksom det var ju EMBARRASSING plus musiken var så hög att man fick verkligen ont i öronen. Så vi bestämde oss för att lämna stället även om vi precis betalat 100 spänn för att komma in.
 
Så gick vi vidare till Morfars och betalade 150 kr. Där var det liiite mer folk. Typ 3 pers till. Men när John Guidetti låten kom som vi sjunigt på hela dagen så var det liksom som MEANT TO BE att vi skulle dansa ändå fastän det var fett lite folk. Men efter hand kom det mer och mer och det var riktigt roligt!!!
 
När "Var ska vi sova inatt" kom så gick jag loss helt. Nej men nästan asså det är ju en SKÅSNK LÅT OCH ALLA BITCHES SOM BARA "HEJ JAG SKA HÄRMA DEN HÄR SKÅNMMSKA LÅTEN" NI SUGER NI KAN ITNE ENS SKÅNSKA DET ÄR SÅ FUUUUUUUUUUULT. Så ja jag kötade lite där ja hej hej! #STOLTSKÅNING #SKÅNEÅTSVERIGE #SKÅNSKOCHHETJOTACKJAGVET
 
 
På lördagen försökte vi sova till typ tio, elva men det gick inte för min del asså. Vi kom hem  vid fyra typ, sen låg vi och fnittrade i en halvtimme och jag vaknade vid nio! Kroppen ville upp då! Men vi degade kvar till halv elva i alla fall.
 
Ute i trädgården var där såna sööööta små ninisar som man vill äta upp! De lade sig ner och chillade också ibland, mer eller mindre utfläkta på gräsmattan!
 
Det var fint väder även denna dag så vi gick ner till strnaden igen och solade och badade! Det blåste dock lite mer, men det var bara najs när man väl var i vattnet för då kunde man ju dyka i vågorna.. det bästa som finns typ!!
 
Till middag bidde det tacopaj och på kvällen kollade vi sex and the city!
 
 
Jag vet. Jag trodde knappt själv det var sant. Men vid elvatiden på lördagen stod vi där igen alltså och gjorde oss i ordning för att gå ut. Jag var trött redan innan vi stack. Men...................................
 
WHAT A NIGHT!
 
Det va skitkul! Vi gick först in på Morfars och det var som Leons dagen innan: STENDÖTT! Vi betalade 120 spänn för att gå på toa och dricka varsitt glas vatten. Sen drog vi. Till the place. Mårtenssons! Där hade dom SCHLAGERGOLV <333 och det är ju det bästa som finns!
 
DET VA SÅ KUL OCH JAG VAR SÅ SVETTIG OCH ÄCKLIG men det var jätteroligt!!! Men jag kunde somnat st ående samtidigt som jag dansade typ.. fattar knappt hur jag orkade hoppa runt och ha mig eller ens se glad ut.. men det gick.
 
Vi kom hem ännu senare än vad vi gjort dagen innan och fnittrade ÄNNU MER för nu hade det hänt grejer ni som vet vet ni andra VET INGENTING mohaha och vi somnade sent och jag vaknade tidigt.. igen..................
 
Jag körde hem igen med Ottu vid halv fem från Sofie och när jag var framme i Göteborg var jag så trött att jag faktiskt bröt ihop hahaha!! ORKADE VERKLIGEN INTE MER! Det var skönt att vara lite bebis. Sen tog jag hand om mig själv genom att hoppa in i duschen och lägga mig i sängen. DET om något var belöning!
 
Asså wow! Skojigt le dojigt asså! Men har varit lagom trött nu inledningsvis denna veckan men jag känner att jag har sovit ikapp mina förlorade timmar så det är skönt!
 
Så nu får vi se vart livet tar oss! Jag har haft mina egna nybesök på jobbet nu denna veckan, imorgon har jag mitt tredje i ordningen!! IHhh... Spännande.. Det är roligt, men svårt. Får försöka påminna mig själv om att jag fakitkst är nybörjare...
 
Nä nu ska jag krypa ner i sängen mina vänner KRAMIS OCH HOPPAS NI HADE EN BRA MIDSOMMAR! Pözz< från jenkost ottu hälsar AS USUALLL..
 
 
 
 
 
Till top