J E N N I F E E R G E

Olivers student 2016

Fika, Mat, Porträtt, Underbara dagar Permalink0
 
Då var det dagzzz!! Det är dagen D den 10 juni 2016 och ingen mindre än Olli G tar studenten! Woop woop tycker jag och hela morgonen höll det på att donas och fixas här hemma!
 
På själva serveringsbordet fick en mindre version av olle pryda tillsammans med studentgubben mamma hittat på loppis som är SÅÅÅ SÖT!
 
Matbordet gick i blått och i löööv blått särskilt denna turkosa färg! I taket hängde lite girlanger och ballonger. Det är ju FEST Hallååå?!
 
 
Och när det är fest måste man ju va fint klädd! Eller, man får ha vad man vill såklart! Jag inveg min gula klänning som jag köpte för ett tag sen! Den är så söt tycker jag! Och om ni tittar noga så är naglarna också gula.. dock inte samma nyans men ändå!
 
 
Klockan 14 var det utspring på gymnasieskolan och TE13 som mr olski gick i var nr 7 i ordningen att springa ut! Som ni kanske ser lite diskret så står det då T13 på ollans skylt istället för TE13... hehe.. pappa hörde fel för TE13 låter ju som T13 när man säger det..
 
Nåt annat som också blev fel var Oliveros studentmössa.. där det stod 2015 i nacken istället för 2016 ehumm ehumm!! Klantigt jobbat MEN han köpte en ny så här på stuenten står det faktiskt 2016 i nacken. Rätt ska va rätt!
 
Vi hängde massa söta gosedjur, blommor och så lite störgia föremål som en visselpipa och en hand man kan klappa med!
 
 
Efter utspringet samlades studenterna och gick i samlad trupp till sina flak! De tågade storgatan fram med en liten orkester iframkant!
 
 
Sen så stod vi på storgatan och väntade på kortegen! Efter en liten väntan så kom den första traktorn: som körde det flak som Olzkårzk åkte i!
 
Vi var många som fotade och tittade på de dansande studenterna!
 
 
Här har vi han! In action när han använder vattenpistolen som han fick av oss.
 
Flaken hade ganska bra energi i början men reda varv nr 2 så hade energin sjunkit lite bland studenterna. Sista varvet var det ganska dött faktiskt.. Jag kommer ihåg på min student så åkte vi typ 1 timme runt i helsingborg! Vi had ju riktig dj och allt! Det var verkligen superkul men efteråt hade jag ont i både fötter och huvud..
 
 
Sen så kom fjärte gåendes helt plötsligt när vi funderade på att gå hem så då kunde vi ju gå hem ihopa! Det är ju det som är skönt med att ha student i samma plats där man bor: inte så jobbit och långt att ta sig.
 
Pappa skulle ta en bild på mamma och Oliver men jag fotobombade och kom med på ett hörn mohaha!
 
 
Sen blev det lite mer bilder hemma på studenten själv och ihop med mammi och pappi!
 
 
Och lite bilder på syskonskaran!
 
 
Och då var det dags för mat! Vi hade beställt catering beståendes av potatisgratäng, kött i form av kyckling och skinka, massa grönsaker och så lite bär och frukt plus sås till det!
 
Det var vääääldigt gott!! Och det blev en hel del rester över om man säger så så vi åt det i typ tre dagar efter.. men gott vare!
 
 
Efter maten för att smälta den så tog jag och älsklingsolle lite selfies!
 
 
Och mamma provade bolskis studentmössa mellan måltiderna och blev jättesöt!!
 
 
Efter att maten hade lagt sig tillrätta i magen så var det dags för efterrätt! Temat för efterrätten var kladdkakor!
 
Fyra stycken kladdkakor stod till servering med smakerna: centerkladdkaka, lakritskladdkaka, after eight-kladdkaka och vit kladdkaka!
 
Verii tasti. Svårt att säga vilken som var godast men jag må säga att de var väldigt mäktiga!
 
 
Och Oliver fick öppnat presenter! Bland annat fick han stekjärn, kastrull, grytlappar och pengar!
 
 
Framåt åtta, nio-tiden så åkte Oliver hem till en kompis och vi andra plockade fram ostbricka och mumsade. Trots att det ändå varit massa mat hela dagen så satt ostbrickan verkligen fint! Det var en brieost och sen en ost som liknar brieost men som var mögelost.. och så lite fikonmarmelad på det.. sååå gott!!
 
Jag älskar verkligen ostbricka, det är nästan lite löjligt men ost är sååå göttt!!!
 
Jaa och tiden gick och vi hade det trevligt och så ar det lite fotboll på tv, lite samtalande i uterummet, lite lek med pet shop.. så allt som allt var det en trevlig tillställning må jag säga och jag hoppas innerligt att Fjärre den värre håller med mig och är nöjd med dagen!
Till top