J E N N I F E E R G E

Recap of the vecka!

Dagar i bilder Permalink2
 
Ja, eftersom jag varit så dålig på att blogga nu i veckan tänkte jag ge er en liten recap över vad som har hääänt!!
 
I söndags kom jag och Ottu hem då till min lilla lägenhet i mitt lilla kviberg och Ottu körde ÄNDA fram till dörren det ni!! Tyvärr får han ju inte stå där så jag körde ner honom på parkeringen sen igen så han kan stå lagligt och fint på sin plats.
 
Och här får ni då se Ottu för första gången!!! Jag tänkte jag skulle ta en fin bild på honom med systemkameran, men jag blev aldrig färdig med det. Han är en silversandig S80 som jag är kär i! Jag och Oliver (mest Oliver ok) har meckat med honom och ordnat stereo och baklampan!
 
På måndagen tog jag trots allt spårisen till jobbet där jag hade introduktion hela långa dagen.
 
Men på tisdagen provade jag på att köra och det tog bara 13 min typ!! Med spårvagnen tar det med promenad inräknat 30 min.. lite skillnad. DOCK! Märkte jag att parkeringen kostade.. jag trodde det var gratis för personal, vilket det också är om man har fått tillstånd.. men då måste man stå  i kö och jag hinner troligtvis inte få något innan jag slutar. Mög på ren skånska! Där fanns dock en pendelparkering eller om man köper månadsparkering för 250 kr/mån.. ska fundera på saken..
 
 
Happ! Sen blev det tisdag och introt fortsatte varpå jag började fixa lite i mitt rum... ordna med ansökningar och sånt och insåg att jag saknade lite block.. gick ner i förrådet som är som paradiset för mig som älskar kontorsprylar och samlade på mig lite post-its.. nu jädrar ska här post-itas! (Ja det är ett verb.)
 
På tisdagen hade jag med mig skogssvampssoppa från kelda som lunch. Tycker den är löjligt god heheh!!!
 
 
Trots att jag var mer eller mindre utmattad på tisdagskvällen skulle jag ändå envisas med att baka en paj. Degen hade jag satt dagen innan och nu gjorde jag pajen för att använda upp frukten jag fick med hem från hemifrån. Lol fattar ni, med till gbg från skåne alltså!
 
Pajen var lite annorlunda som ni ser men cool i mönstret! Recept is cöööming längre fram :)
 
Jag går ju upp kl 6 varje dag. Nu de senaste dagarna har jag legat till kvart över men jag vill egentligen gå kvart i så jag hinner med allt (bland annat bädda sängen då...). Har inte riktifgt vant mig vid de här tidiga tiderna alltså! Man måste ju lägga sig tidigt med liksom för att det ska jämna ut sig. Jag har förvisso lagt mig senast elva och tidigast halv elva typ men jag borde egentligen släcka redan vid halv tio tio så jag verkligen får sova.. det är tråkigt att vakna varje dag och känna sig träffad av en vägg! PUST!
 
På onsdagen så hade jag ännu mer intro och jag började verkligen tröttna på det här.. öhh.. hade svarat lite i telefon med någon bredvid men det är svårt för jag tycker det är lite stressadne när någon "övervakar"! Även om det givetvis inte är så..
 
 
Sen blev det torsdag och då skulle jag egentligen haft ännu mer intro och sitta med men jag tog saken i egna händer och frågade om jag fick prova på tidsbokningen själv. Och det fick jag!
 
9-11 ringde det inte så många, men 13-15 fick jag pratat med en del! Det var faktiskt väldigt roligt. Jag har ju ändå lite erfarenhet av telefonpratande genom att jag pratar i telefon med mamma typ 30 min varannan dag lol eller ja jag ka nfan tjöta, men det var inte sånt telefonpratande jag menade utan jag har ju erfarenhet från bibblis!! Med irriterade låntagare och datorer som är sega. Även om detta är en helt annan sak + försörjnigsstöd ärm insann en hel vetenskap. Men fråga mig jag vet allt! Typ!
 
 
Jahaja vid 15 tiden då på torsdagen var min tidsbokning klar och jag satt med checklistor på de jag hade pratat med och bokat tider.. Hade precis gjort klart en och så gick jag för att ta en varm choklad med mig in på rummet hehehe och äta min bananis. Precis när jag sätter mig vid skrivbordet typ och skriver nåt och klickar på spara så bara dör allt. ALLT blir svart!!
 
Blir lite wtf och går ut ur rummet och där är det också helt mörklagt.. så ja.. strömmen gick och där satt vi! Men det fanns lite att göra ändå, men det mesta är ju i datorn! Så från halv fyra till halv fem var där ingen ström mer eller mindre! Men när jag gick på toa vid tjugo över fyra för att sedan förbereda en tidig hemgång (kunde ju ändå inte göra nåt utan datorn). Så sitter jag där inne då på dasset med min mobil uppochnervänd på bindpåsehållaren på dasset.. kisselliiikiss och sen går jag ut ur det mörka läskiga rummet.. ja då är fan varenda lampa tänd igen. Så ehh ja ströömmen kom tillbaka precis i slutet och under tiden ajg var på toa vilket alltså innebär att jag hade kunnat kissa med tänd lampa istället för att förnedra mig och tända lampan på mobbishen...
 
HMM! ILANDSPROBLEEMM!!
 
 
Ett annat ilandsproblem är ju då att bussen var typ 30 min försenad.. och när jag kom hem och skulle äta så rostade jag en macka och vips så hör jag hur brödrosten poppar upp och skjuter iväg mackan ner på golvet. Asså snacka om kraft i brödrosten!! JÄDRAR VAD DE E KRAFT I DEN HÄR BRÖDRÅSTENN som allas vår vän Leif hade sagt! Kram Leif!
 
Jahaja och sen hände det inte så mycket mer än att jag kröp ner i min älskade säng som jag längtat efter sedan kl 06.14 imörse och så somnade jag
 
OCH NU är det freitag och snart dags att köra till Sofie! Japp jag tnäkte köra och jag är lite orolig för tvn varnar mig om trafiken nu över midsommar och jag HOPPAS att det inte kommer vara mycket trafik och att jag inte kommer vara med i någon olyck och bla bla bla.. läbbigt... jag är egentligen ganska (ganska mycket) rädd för att köra bil just för att jag är rädd att något ska hända... men jag tycker ändå jag kör ganska förisktigt förutom när jag kör i omkörningsfilen på motorvägen och råkar köra upp i 135 EHEHEH sorri polisen men asså man vill ju om de där feta lastbilarna. Hur som haver. Be en bön att jag överlever färden men jag menar har jkag överlevt altl annat hemskt ska jag väl nog klara detta!
 
PÖZZ och KRamis ha en bra midsommar ta det lugnt kompisar kom ihåg att sprit smakar skit och dont drink and drive! Ottu hälsar! Pöttssz
 
 
 
 
#1 - - Mammamu:

Du är så rolig & knasig! 😄😄❤️❤️❤️😍

#2 - - Mammamu:

Du är så rolig & knasig! 😄😄❤️❤️❤️😍

Svar: Jag tar det som en komplimang 😘😂
jennifeerge.blogg.se

Till top