J E N N I F E E R G E

Påskhelgen!

Underbara dagar Permalink0
 
 Glad Påsk på er!
 
Nu är det till och med sommartid och vissa av er har kanske påsklov nu efter påsken? Själv så har jag haft det innan och det hade mina syskon nere i Skåne också. Och när det gäller den där sommartiden må jag säga att jag känner mig ganska trött, men också väldigt lycklig när det är ljust ute klockan sex!
 
Själva påskhelgen har jag spenderat i Skåneland alltså med allt vad det innebär. På skärtorsdagen tog jag det lugnt, träffade Emmy, och pluggade! På långfredagen åkte jag, Lena, mormor och Jerker till Rörums retro. Det känns lite fel att kalla det för en loppis, men det är begagnade prylar, men retro.. så det är märkesgrejer om man säger så! Hittade några fina koppar men de kostade 200 kr för ett fat och en kopp så blev lite snål..
 
Påskafton spenerade vi hos mormor! Där bjöds det på påskmat och Lena stod för efterrätten.
 
 
Det var väldigt gott och trevligt!
 
Påskdagen spenderade jag med Tilda på Väla där jag spenderade massa pengar (hahah fattar ni??). Det blev en rejäl shoppingrunda och jag tänker visa er några fynd i ett kommande inlägg!! Hitta bland annat skor, jacka och byxor! Inte illa pinkat (för såna saker är svåra att hitta tycker jag...). Var inne på IKEA också och fyndade.. önskar jag hade iKEA närmare eller en vän med en bil (see what i did there ;D) men det har jag inte! TYPISKT! Man kan ju ta bussen till Bäckebol eller tåget till Kållered men PALLA jag vill ha ett IKEA här!! Kan inte de ansvariga ta bort lite fotbollsplaner här i Kviberg och bygga ett IKEA istälet och typ ett shoppingcenter??? Skitsamma att Nordstan är typ 10 min bort och Allum 15! I WANT IT!! Det och ett Maxi.
 
Och så på självaste annandagen satt jag på tåget hem till Göteborg! Idag var det back to basics med föreläsning 8-10. Man blir så glad när hela veckan är full av 8-föreläsningar. Men men, det var skönt att sluta så tidigt! Imorgon blir det dock en heldag: först 8-10 föreläsning, en 11-13 seminarium, sen jobb 14.30-16.30. Om ni inte hör av mig imorgon är det för att jag ligger utslagen i min säng!!
 
Nu ska jag strax lägga mig. Godnatt och kramis!
Till top