J E N N I F E E R G E

affektreglering

Dagboksutdrag Permalink0
 
affektreglering?
saknar jag affektreglering?
vännen,
jag har reglerat varenda jävla affekt genom hela livet.
locket på, under mattan
gråt när ingen ser
kväv dina skrik i kudden
skratta, le
men inte för högt.
klangen stör oss andra
dom andra.
affektreglering
säger du
brist på självkontroll
avsaknad av
känsloreglering
emotioner flödar
fritt
skriker
räcker finger
hatar
hatar
hatar
dig
ilskan är bäst
visst, affektreglering är bra
ett måste för att inte bli psykotisk
men samtidigt
inte i den mängd
jag lärt mig
bit aldrig ihop
och gå vidare
revoltera
och gå vidare
håll aldrig käften
så förstå mig rätt doktorn
du säger
att jag har bristande affektregelring
jag säger
frigörelse
jag säger
upprättelse
för alla de affekter
jag förlorat
förträngt
fördömt
förknippat
med skam
kom fram
allt ska kännas
möter affekten
i hopp om att dämpa
den inneboende
skammen
över att jag
känner
det
jag
känner
 
160321
 
Till top