J E N N I F E E R G E

Enkla middagar

Frukost, Mellanmål Permalink0
 
Jag tycker att såna här middagar/lunchar är bara bäst. Asså verkligen!
 
När man tar lite plockigt från kylen.. rismål kanske.. smoothie kanske.. vattenmelon som på bilden.. avocado... macka med brieost och salami.. lite smältost.. kanske en kopp te... någon grönsak.. eller annan frukt.. asså!
 
Mums säger jag!!!
 
Men det måste nästan föregås/eftergås av lagad mat, annars är det liksom inte lika gott! Åhhh.. vissa äter ju två lagade mål om dagen men asså om jag äter två mål om dagen så saknar jag mitt fil och macka mål!! Det gaaaar inte liksom..
 
 
Mina smoothisar är antingen mango/ananas eller jordgubb... mmmm.. har haft dille på att köpa mango/ananas-fruktpåsar från ICA. Så praktiska: det är en portion i en påse och i den stora påsen är där fyra st! Sen i med lite yoggi, kanske sojamjölk, spenat och jordnötssmör....... MUMS!
 
Men nu har jag börjat köpa jordgubbar från ICA för jag tyckte jag behövde variera mig lite..! Och då brukar jag köra jordgubbe och banan sen yoggi och/eller sojamjölk. Mumzz!! Har inte provat jordnötssmör med jordgubbis men är osäker på om det passar.. men man kan ju prova! Älskar jordnötssmör i smoothisar, det ger en härligt nötig smak!
 
Och spenat i smoothiesar: Mmmm.. det är också så gott! Och ett enkelt sätt för att få ner något grönt i din kost om man nu har svårt att äta sallad eller så annars. När jag äter fil och macka blir det ju nämligen lite lite grönsaker, så detta är ett enkelt sätt att få ner lite! Skulle vilja prova göra en smoothie med avocado!
 
Sen måste jag säga att jag tycker det är mumsigt med sojamjölkar. Eller mandelmjölk. Det är kul att experimentera med! Känner ibland att jag skulle kunna tänka mig attt bli vegetarian men samtidigt finns det vissa saker jag inte vill överge: lax, fisk överlag, REVBEN, kyckling... resten kan jag väl skippa.. köttfärs finns ju i form av sojafärs och så vidare.. Men vi får se! Man kan ju bli flexoterian!
 
Nu ska jag snart krypa ner i sängen. Har gått upp strax innan 6 de sneaste dagarna och lagt mig alldeles för sent.. var så trött när jag kom hem från jobbet idag.
 
Hörs imorgon sötisar!
Till top