J E N N I F E E R G E

Jersey Boys och Skaftö!

Natur, Underbara dagar Permalink0
 
Nu i helgen fick jag besök av mormor och Jerker! De kom ungefär mitt på dagen i fredags och stannade till eftermiddagen på söndagen!
 
På fredagen så åkte vi och handlade lite mat. Väldigt skönt att handla när man har en bil! Kunde dessutom panta alla mina flaskor som jag lyckats samla på mig (jädra pysvatten hehehe) och det blev typ 40 kr i rabatt!! Funderar på att investera i en bil bara för det är så najs att ha just när man handlar eller nu när jag ska ta mig till sommarjobbet... får se... hade varit kul!
 
Men men!
 
På kvällen var det i alla fall dags att tita på.. JERSEY BOYS!!! Wihhooo! Det är en musikal med bland annat David Lindgren som huvudperson! De är fyra stycken som bildar band.. åh den var jättebra! Man blev verkligen glad. Rekommenderas till alla som gillar musikaler och typ vem gör inte det liksom!! I löv musikal i alla fall :D
 
 
På lördagen begav vi oss ut på utflykt till Skaftö! Det är ön där de spelade in serien Saltön.. vi var på jakt efter lite kända byggnader och sånt där.
 
Men innan själva letandet började: FIKAAAA!!
 
 
Sen satte vi igång.
 
Om ni minns så var det JÄTTEVARMT på lördagen och jag blev också väldigt varm.. det roliga var att torsdagen innan då jag och Celine var turister så brände jag halva pannan... snyggt!! Men tills denna dagen hade det lagt sig.
 
Vi klättrade upp på en liten utsiktsplats typ. Lite jobbigt att gå dit och jobbigt att komma ner med men man såg ju mycket!
 
Måste säga att Skaftö och Grundsund där vi var var LÖJLIGT idylliskt!! Verkligen vääldigt väldigt fint. Nästan alla hus var vita och nymålade typ! Fiiint!
 
 
Kanske är någon av dessa bodar den boden Emily bodde i eller i alla fall där Sara skulle dyka med Macfie men aldrig dök upp.... hmm.. vet inte exakt men det ser ju ut så i alla fall!!
 
 
Ser ni! Vääääldigt fint,.
 
Men husen ligger ju också typ på varandra så det gäller att man gillar sina grannar eller tycker det är ok med gansak bra insyn till varann... det var typ 30 cm mellan två husväggar på ett ställe!
 
Jag funderade lite på vad som skulle hända om det började brinna och då skulle väl branden sprida sig väääldigt fort.. hmm.. men sånt ska man inte tänka på och som sagt så var det i övrigt meget fint!
 
 
Efter att ha kollat runt ganska länge utan att ha hittat Blomgrens tobak så begav vi oss hemåt! Men vi såg i alla flal Lilla hunden, troligtvis doktorns hus och då sjöbodarna! Nöjd vad jag i alla fall. Vi åkte inom Stenungssund för att äta där vi åt kinamat.. gooott!!
 
Sedan var vi ganska döda. På söndagen så fyllde Jerker år!! WIEEE! Och då åt vi frukost på vandrarhemmet här i Kviberg där mormor och jerker också bodde ju! Det var möe mumsigt och efteråt åkte vi in till stan för att vandra och slutligen äta lunch. Lunchen blev på le pain på avenyn där de hade en god brunch med tårtbuffe!! Och pannkakor!! SÅ GOTT <3 <3. Men det var dyrt! Så inget man kan göra varje helg kanske men mmm.. trevligt!
 
Därefter åkte vi hemåt och kort därpå åkte mormor och Jerker till Skåneland och jag stannade kvar! Hade tänkt plugga den kvällen men jag orkade bara inte.. så däckade i sängen efter ett tag!
 
En najs helg helt enkelt med lite musikal och action, lite utflykt och fika, lite letande av hus, och massa goood mat <3!
 
 
 
Till top