J E N N I F E E R G E

Leopard-ombre

Naglar Permalink0
 
Såhär kan det se ut efter en kväll där jag gått loss med massa nagelfix och pill!! Japp, jag skriver kväll för det är mest på kvällarna jag gör mina naglar. Då är man ju klar för dagen och ska bara gå och lägga sig. Ett tips från coachen är att byta om till pyjamas, ha tvättat av sig sminket och borstat tänderna INNAN det är dags att måla. Plus gärna bädda upp sängen så du bara kan lägga dig sen! Det värsta är om man har nymålade naglar och måste gå på toa och har en knapp att knäppa upp!! Som gjort för att paja naglarna.. så mjuka lättavtagbara trosor eller underkläder är ett tips ;)
 
Min nya grej är att måla naglarna på torsdagskvällen så att naglarna är fina lagom till helgen! Så för att fira in fredagen lite så målar jag dom alltså på torsdagen.
 
Och det är inte alltid jag orkar göra sådär jätteroliga designer, ibland blir det bara enfärgat eller så, men igår var jag sugen på att piffa lite extra!
 
Brukar förresten alltid använda min nagelolja nuförtiden innan jag påbörjar själva målandeet och efter att jag har tagit bort fröegående nagellack med aceton. Tycker det är jättebra! Och så lite handkräm på det för att återfukta nävarna.. :)
 
 
Som ni kanske misstänkte av den förra bilden så bidde naglarna lila!
 
Det blev en lila ombredesign med leopardmönster som också är i ombreliksom eftersom de övergår i den mörka färgen.. fyndigt va.. :) hittade inspiration på instagram!!
 
Så kul!! Lite pilligt men ÄLSKAR det <3 <3 !
 
Nu ska jag strax ta spåris till centralen sen ta tåget till Kållered! Ska gå på IKEA en stund innan jag möter upp pappa och Tilda där! Så ska vi åka hem till mig senare. Pappa ska springa Göteborgsvarvet imorgon så det är därför de kommer på besök! Skoj!!
 
KRAMIS på er bloggisar!
Till top