J E N N I F E E R G E

oj

Egna texter Permalink1
måste ta hand om mig själv i varje vaken minut
medveten
närvarande i nuet
för annars är självhatet där
på en sekund
per automatik
fördömer
det är ditt fel
du är inte värd något bättre än såhär
trodde du det kunde bli något
du fattar väl att ingen vill ha dig
måste tänka snällt om mig själv
hela tiden
klappa mig på axeln
för annars äter självhatet upp mig
det är som djupa traktorspår
i hjärnan
inte konstigt
det blivit fel
i min pump
som styr över signalsubstanserna
inte konstigt
jag inte orkar
inte konstigt
allting tar emot
det går inte att vara såhär elak mot sig själv
utan att kroppen
som ju ändå strävar efter överlevnad
protesterar
på sitt sätt
och nu är den här
sjukdomen
depressionen
hej
välkommen
men snälla försvinn
nu är det ännu viktigare att jag är snäll
nej
förresten
nu måste jag vara snäll
annars
kanske
den
tar
mig
med
sig
 
161014
#1 - - Mamma:

❤️❤️❤️❤️

Till top