J E N N I F E E R G E

Okej i magen

Inredning, Jennifer, Underbara dagar Permalink0
 
Godkväll bloggisar!
 
Asså idag har faktiskt varit en förvånansvärt bra dag. Jag sov till nio men låg kvar i sängen till tio. Det var verkligen jättesvårt att gå upp för jag ville bara ligga där, men när jag väl var uppe var det gött att få äta och komma i ordning.
 
Och när jag ätit god frukost, kollat på bra film och fixat mig färdigt för att liksom anamma och välkomna dagen så kände jag mig nästan lite lycklig!! Asså ja, jag har känt mig väldigt glad idag. Det låter kanske töntigt men det var längesen jag ändå kände mig tillfreds med livet. Men det är ju något jag jobbar på, särskilt nu när läget är som det är och kanske är det också därför det var så skönt när jag kände det där ändå behagliga okej:et i magen innan idag.
 
Kanske kommer allting ordna sig till slut ändå och kanske är det ändå okej att vara jag och kanske är liksom.. ja, det ändå okej.
 
 
Jag har haft två jättebra dagar! Och då menar jag torsdag och fredag. Igår fick jag ju besök av min bror och det var väldigt roligt! Sen körde vi till Klippan och var hemma hos mamma och pappa och jag åt middag där och det var jätteroligt att va med familjen!
 
Men jag var ju gaaanska trött efter praktiken, kört bil, sen umgås en massa och sånt men värt det ju! Det är ju det som är så skönt med att jag bor i Hässleholm nu att vi har så nära varandra, jag och la familia!
 
 
Oliver hjälpte mig med soffan igår och idag flyttade jag runt lite och ställde den där jag tror jag ska ha den!
 
Det är en kivik 3-sits soffa från ikea för den som undrar! I färgen isunda brun och alltså jag älskar isunda tyget!! Har sett det i grått och det är ju många som har gråa soffor men jag kände mer för en brun eller beige. Efter många om och men blev det en brun från blocket som bara varit använd i 6 månader. Den är som ny och kostade halva priwset! Är sååå nöjd.
 
Nu ska jag bara bestämma vilka kuddar som ska få vara i soffan.. jag har ju massa fina kuddar i gult, rosa och grönt men jag kan känna att det kanske inte riktigt är säsong för sådana färger nu. De gröna går an men jag tror jag ska investera i lite mörkare och murrigare kuddar nu när det ändå är mörkt och murrigt ute!
 
Det som är så bra nu när jag har ordnat med soffan är att jag faktiskt kan komma i ordning med resten av vardagsrummet! För soffan är ju typ the main deal eller så i ett vardagsrum så när den väl är placerad så kan jag lite lättare  placera ut skrivbordet och bokhyllan!
 
 
Och igår så fick jag en inflyttningspresent av mamma! En superfin pip-kanna som jag funderat på att köpa själv! ÅH!
 
Tack så jättemycket!! Jag tänkte ha den framme som dekoration! Det är liksom synd att stoppa in den i ett skåp. Får se var den hamnar när jag väl kommit i ordning men alltså! Löv it! Pip har sååå fina grejer!
 
 
Efter att jag ätit lunch idag var jag ute och gick en runda i duggregnet. Det var skönt! Jag duschade av mig lite snabbt när jag kom hem och bytte om till myskläder igen. Sen gjorde jag i ordning lite eftermiddagsfika till mig själv och satte mig i sängen och ritade och kollade på film.
 
Och när jag satt där med min lilla fika och film och bok så kände jag mig också rätt så tillfreds! Det är dom små sakerna som gör det, jag känner mig så töntig men alltså man börjar hitta lite mer och mer vad som är viktigt oh värdefullt och vad som inte är det. Och nu när jag inte mår så bra har jag liksom inte tid elelr orkar att ödsla energi på det som får mig att må ännu sämre eller saker som jag inte gillar, för då kommerj ag ju aldrig bli frisk!!!
 
Men efter att som sagt haft två bra, men ändå intensiva dagar så är jag gaaanska utslagen. Jag har ju gjort och känt mer nu än vad jag gjort på två veckor ungefär. Så jag somnade i sängen i två omgångar mellan fyra och sju... fy. Och är fortfarande trött så det blir nog till att hoppa i sängs snart! Men man behöver återhämta sig och det är viktigt att lyssna på kroppen och själen!
 
Nu ska jag lägga mig lite i soffan igen (den är faktiskt skitskön) och äta lite godis innan jag hoppar i säng!
Till top