J E N N I F E E R G E

Trött

Dagar i bilder Permalink0
 
Hej bloggen.
 
Man vill ju inte klaga, men jag är så trött. Jag sov i typ två timmar när jag kom hem. Men jag är ändå inte pigg när jag vaknar. Jag har ont i kroppen och stönar och stånkar när jag gör jobbiga saker. Det kan vara den enklaste grej. Promenaden från Bjärnums station till praktiken är så lång och jag får verkligen säga åt mig själv att ta nya steg, för jag vill inte, jag orkar inte.
 
Men nu är äntligen första veckan på heltid sedan jag blivit sjuk avklarad! Jag vet inte hur mycket jag orkar, men jag får ju försöka återhämta mig så mycket som möjligt under helgen så får vi se hur det blir igen nästa vecka. Och det är ju inte konstigt jag är trött när jag ändå har ökat arbetstiden liksom.
 
Detta kommer ta så lång tid, men det kan ju knappast bli sämre än vad det var innan. När det väl vänds upp och ner på det här sättet får man en riktig tankeställare. Och som jag tänker... blir galen på mig själv ibland. Litar på att jag kommer bli frisk men det är svårt att tro på det. Jag är liksom aldrig sjuk annars, knappt förkyld, har inte haft feber på flera år, men nu så drabbas jag och av en helt annan sjukdom än förkylning eller influensa liksom...
 
Och det kommer inte att bli som innan och så vill jag inte ha det heller. Man kan inte leva så och om man lever så vad är liksom meningen. Men det visar ju på att det finns en kämpe därinne nånstans och det vet jag, jag har kraft, men den är inlindad i bomull i trötthet i ont men den finns och jag kämpar. Varje dag ♥. 
 
Nu måste jag tyvärr gå ner i källaren och ta upp min tvätt. Orkar inte, men jag gör det ändå. Sen ska jag lägga mig på soffan och vila och vila och vila. Hoppas jag sover gott inatt.
 
Godnatt höll jag på att skriva, men godkväll menar jag nog.
Till top