J E N N I F E E R G E

Smink och stress

Dagar i bilder, Smink Permalink0
 
Tjena!
 
Tänkte visa er lite snabbt bara hur det blev när jag provade på min lillöa sleek palett som jag bloggade om HÄR.
 
Vet egentligen inte om jag gör rätt när jag sminkar mig liksom, folk snackar om att man ska blenda och blenda och blenda och jag försöker liksom och så lägger man lite mörkare ut med kanterna och det ser väl ändå rätt ok ut?? I alla fall här precis efterj ag lagt det men jag måste ändå säga att jag tycker färgen sitter bra under dagen med! Även om det för mig nästan alltid faller ner, både mascara och ögonskugga. Men det får man kanske räkna med. Eller?
 
Sen köpte jag ju det där ögonbrynskitet och jag gillar det! Vet inte om jag är bra på det heller egenltigen och ögonbryn är såååå känsligt och jag vill inte ge mig in i någon debatt om detta men ajg gillar smala ögonbryn och på tapeten just nu är ju typ tjocka ögonbryn och så ska man fylla i dom på ett visst sätt så dom fadear där i början, tror ni know the drill liksom men jag bara målar lite och så tycker jag det ser fint ut. När jag inte fyller i brynen är dom ju typ halva plus osynliga mer eller mindre.
 
Men asså visst är smink kul kompisar! Älskar det. Älskar att sitta framför spegeln (och ja jag bokstavligen sitter framför min spegel) och sminka mig och se hur man går från zombie till bomb mer eller mindre. Fast man är f in utan smink med men det finns ju en anledning till att man har det: JO för att man vill typ
1. framhäva vissa saker
2. det är kul
3. uttrycka sig
4. matcha sin outfit DAAAAAAAAAAAA
 
Det är ju typ det roligaste att matcha ögonskuggan med outfitten på något sätt. Vet de gånger jag sminkat mig och liksom tänkt att aha men det här kommer jagh a på mig och så bara ser det skitfult ut (kläderna alltså) så måste man ju tänka när man väljer om sin outfit att det ska passa med sminket! Visst har ni också detta problem: jaaaa sa alla följare jaaaa we feel you jenki.
 
Och alla som bara hatar på smink: fak jo. Eller som tror att man har det för nån annas skull (typ killar som tror att man har det för deras skull) asså vännen tror dui nte jag har viktigare saker för mig än att sminka mig för din skull jag sminkar mig FÖR MIN SKULL skaffa lite vet inte avstånd till dig själv och lite mindre egocentrisk världssyn så ska du se att din livskvalitet förbättras (för slår vad om att folk som tänker så inte mår så bra för dom är ju helt dumma i huet)
 
Samtidigt så måste man förhålla sig till allting som folk skriker åt en: sminka dig inte för mycket! Men inte för lite! Gör inte så! Men gör så! Ahhh.
 
Jag dör verkligen. Inte konstigt man inte vet om man är fin eller inte.
 
Och snart ska jag äntligen till en hudläkare och examinera min hud. Det ska bli kul. Är lite torr typ i ansiktet plus på bröstet, har som eksem eller något. Är måttligt trött på detta. Vet inte vad man ska göra åt det MEN det vet nog en hudläkare!
 
Och så måste jag till en håraffär och rådfråga om mitt svintohår. Asså det har verkligen tappat all sin kvalitet inom loppet av ett år. Man kan ju fråga sig vad som har hänt under detta året. Ska vi göra en lista sedan september 2015? Jaa jennifer vi älskar dina listor. Okej.
 
1. Jag skaffade tinder och synen på livet försämrades (till att romantiken är död)
2. Det var en jävligt kall vinter i göteborg
3. Blev lite heartbroken i december
4. Det blev jul och allt vad det innebär
5. Det var b-uppsats och jag stressad ihjäl mig mer eller mindre
6. Det var kaos ang min hemtenta
7. Det var avslut i hammarkullen och det var kaos
8. Det var dags att börja en kurs utan någon jag kände och det var kaos
9. Det var dags att gå vidare och det var kaos
10. Det var psyksik ohälsa kurs och det var intressant som fan med stressigt som fan
11. Psykisk ohälsa kursen triggade nästan igång psyksik ohälsa hos oss elever pga tempot
12. Det var kriminalitetskurs och det var KAOS jag skojar inte KAOS där med hemtentan. Jävel.
13. Det var dags att säga hejdå
14. Det blev sommarlov och jag började i Angered
14.5 Det var kaos hela sommaren i Angered, stressnivån var HÖÖÖÖÖÖÖG
15. Jag längtade efter vila men vafan vilade aldrig under typ hela livet
16. Det blev midsommar
17. Jag bestämde mig för att flytta hem och det stressade mig som fan
18. Hittade ingen lägenhet och ingen praktik och det stressade mig som fan
19. Hittade lägenhet och praktik men blev heartbroken istället
20. Ska flytta till helgen
 
Ja asså kort och gott ganska mycket stress ändå (plus all information man matas med varenda dag ang hur man ska leva sitt liv) för en liten individ som ska tåla allt detta UTAN att börja hata sig själv på kuppen eller liksom blamea. Fattar ni. DET ÄR SVÅRT. Här har vi anledningen till mitt svintohår. Not. Men tror ni inte det psykiska ändå kan påverka hur håret mår och näringsvärde och sånt? Det tror jag! Tack för idag mina vänner på återseende hihi. Mvh jenkost jenkostsson legitimerad hobbyfrisör, hobbyläkare och hobbypsykolog.
Till top