J E N N I F E E R G E

Elises kalas

Fika, Porträtt, Underbara dagar Permalink0
 
I söndags var det kalas för den här lille sötisen!♥ Elise fyllde tre år i förra veckan och nu var det dags att fira. En med fördelarna att bo nära hemmet igen är att man kan komma på de flesta kalasen och helt enkelt träffas lite oftare! Mys, tycker jag.
 
Av oss fick lilla Flisan massa bakgrejer! Det verkade hon bli väldigt glad för.
 
 
Men paketet var lite svåröppnat så storasyster Ellen med krona på huvudet fick rycka in och hjälpa till!
 
Bakgrejerna bestod av:
mjukiskakor
slickepott, visp och träslev
2 rosa bunkar
 
Nur är Elise fit for fight vad gäller bakning!
 
 
Och på tal om bakning så blev det massa kakor! Mmm Lena hade även gjort vita chokladbollar (dom var så goda så man dog nästan) och så två olika sorters marängtårtor, en med hallon och en som smakade som marängsviss. Mummmmmmms!
 
 Jag blev lite kär i de rosa stolarna. Ellen och Elise hade tydligen varsin ♥
 
 
Elise fick själv välja kaka och hon började med en chokladbeskvi! Det är ju lätt man blir lite kladdig då, men vad gör det om man har ett leende på läpparna!
 
Med såhär många goda kakor att välja mellan kan ni ju förstå att vi blev mätta!
 
 
Sen tog vi lite snapbilder! Ellen pratade om något med ansikte och djur så jag tänkte hmm kanske menar hon såna här filter. Vi skrattade massa och vips kom Elise och ville va med hon med. Sötisar!♥
 
Tilda är ju min vanliga snapkompis annars. Hon vill alltid va med! Och blir typ sårad när hon itne får?? "Men jennifer skäms du för mig" Neej om det ärn ån som ska skämmas övern ågon är det väl alla andra som borde skämmas över mig eller att vistas offentligt med mig!
 
 
Hann inte ta nån selfiebild hemma eftersom ja jag var ute i sista minuten (Tilda sa att det va mitt fel att vi va sena och det kanske stämmer). Så fick ta selfies på deras lilla toa. En vacker dag kanske jag vågar be nån annan ta bilder på mig (än så länge fegar jag)
 
Det blev röd klänning och lockigt hår med bulle. Jag kan ju inte låta bli att fixa och dona fastän det inte behövs, jag får väl vara överklädd om jag vill... Man brukar ju tycka det är gulligt när barn går i klänning och är extra fina inför kalas... det kan väl vuxna med  göra? Varför sluta likosm om man tycker det är roligt!
 
Vi får väl tacka Elise får kalaset! Hon var den som ville lämna först för hon skulle hem till mormor. Sötis! ♥♥
Till top