J E N N I F E E R G E

En ledig dag..

Dagar i bilder Permalink1
... som började med frukost på golvet! Jag kunde inte låta bli att sätta mig och pussla under frukosten. Detta pusslet är riktigt klurigt, men roligt! Jag har fått låna det av mormor ♥.
 
Efter frukosten satte jag mig vid datorn och fick en liten dipp...
 
 .. och föröskte muntra upp mig genom att måla färgglatt i min målarbok! Mm älskar färgerna här alltså, och mönstret. Lite psykadeliskt men åhh så fint! Gult och grönt är ju VERKLIGEN mina favvofärger för den som inte fattat. Tyckte det röda passade bra.
 
Egentligen ska man nog inte tänka så mycket när man målar och jag försöker måla liksom som man känner för, men jag är lite perfektionist och lite estetiskt lagd ändå så måste ju tänka igenom färgvalen så de passar och det blir snyggt.
 
Under målningen ringde mormor och så snackade vi en kortis!
 
.. och sen tog jag fram räkor ur frysen för idag tänkte jag minsann laga något med dom! Det tar ju sin lilla tid att skala och att tina för den delen så jag brukar alltid planera mina räkmiddagar nogrannt! Nu var det längesen sist, det var i göteborg någon gång så typ ett år sen kanske. Tiden går så fort..
 
Men dom fick i alla fall ligga på veckans reklamblad från city gross och eftersom solen stod på i köket luktade det nästan ännu mer räkor än vad de borde gjort (jämfört med om solen inte strålat så intensivt!!)
 
 Jag fick äntligen tummen ur och bokade biljett till Göteborg! Jag ska dit och fira valborg med Celine nu lör-mån och efter att ha rekat på skånetrafiken och sj:s hemsidor konstaterat att
1. det går inga sj-tåg under helgen (mög)
2. det är banarbete i laholm (mög)
3. som gör att tåget tar 3.29 h?????????????????? (MÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖG)
 
Så jag kollade in på swebus och där skulle bussen ta ca 2,5 h och endast kosta 129 kr! Tur och retur blev det cirka 260 spänn. Så billigt! Det räcker knappt till en enkelresa med öresundståget, och då från ängelholm-göteborg!! Min biljett är från Helsingborg-Göteborg. Swebus FTW!
 
Det ska bli roligt att åka upp och känns skönt att vara ute i god tid med biljett och planering. Kanske blir det ett besök på berömda ica olsis?? Eller willys hemma vid studiegången?? ÅH Celine ♥
 
 Efter att ha fixat och donat lite så begav jag mig ut på årets första cykeltur på min FINA nyrepareade cykel! Japp rundgrens i klippan fixade den och det är som en ny cykel!! Förut var sadeln lös, hela skiten kändes instabil och ranglig.
 
Nu är den... perfekt!
 
Och jag har typ inte cyklat på ett år om inte mer. Så skönt det är att cykla! Helt underbart, särskilt när det är sådant väder som vi har haft idag här med sol. Inte så mycket motvind, men lite backigt märkte jag. Det tänker man ju inte på när man kör bil eller när man går på samma sätt.
 
Vart cyklade jag då? Jo till simhallen såklart! Daah. Skrev ju det innan. Simmade mina 60 längder bröstsim som vanligt på typ 44 min. Lav it!! Man kommer verkligen in i ett annat mode.
 
Sen satt jag alldeles själv i bastun, naken och varm och gosig. Försökte titta på kroppen och säga: hej du är fin. Mina korta ben, lite putig mage, breda höfter, söta små tår med rött nagellack.. hej. Du duger vännen. Du är fin med dina former och mjuka delar♥.
 
När jag kom hem åt jag lunch sen vilade jag lite i mörkret i sovrummet och började kolla på bonusfamiljen!!
 
 Nu under kvällen har det varit en dipp igen (cirkeln är sluten!) men det hjälpte att skala lite räkor och laga mat.
 
Middagen blev räkor och ägg i rött! Fast utan så mycket rött eftersom jag sket i tomat.. Hehe. Recept för den nyfikne finns HÄR. Så gott och enkelt! (det är dock ännu godare dagen därpå eller några timmar efter när det kallnat lite och mojsat till sig extra mycket..)
 
Och så har vi då pluggat färdigt allt som jag tänkt jag skulle under dagen så jag är.. ledig nu mina vänner! Det blir en repris på gårdagens lista idag alltså, fast en timme för tidigt.
 
Kramis! (trots att jag gjort så mycket idag känns det ändå inte som det duger) (prestation är inte lika med värde) (du hade kunnat göra ingenting och ändå dugit) (du är bäst) (menar jag är bäst) (det har mer effekt)
#1 - - Mamma:

Du är så knasig och rolig 😁och söööööööt 💖💖💖

Till top