J E N N I F E E R G E

Påskhelgen!

Underbara dagar Permalink1
 
Glad påsk återigen!
 
Nu har jag äntligen landat i min datorstol här i Hässleholm och kan uppdatera om dagarna som gått. Det har varit intensivt men roligt! Ikväll blir det nog en tidig sänggång för jenfår..
 
I fredags så tog jag tåget hem till mami papi och gav dem en liten påskpåse! Där fanns påskgodis och lite påskpynt, bara liksom för att det är roligt. Mys! Recept på påskgodiset får ni senare.
 
På fredagen tog vi det bara lugnt och jag var himla trött efter en lång dag. (det var ju långfredagen) (ha-ha) (det var mitt livs tråkigaste dag som barn!!)
 
 
Men påskafton kom ju som förväntat och då var det minsann inga sura miner!
 
Jag inväntade Tilda och så fort hon vaknat gick vi på äggjakt i hemmet! Man skulle leta efter kycklingar som gömde lite ledtrådar.. till slut hittade vi ägg i tvättstugan!
 
Då fick jag en påse med chokladtryffel och i det som ser ut som t yp en flaska finns en guldig ananas!!!!!!!!!!!!!!1111111111111111111 fattar ni elelr??????
 
Kommer passa perfekt här hemma!! Dock glömde jag den................ i klippan.......... så jag har inte den här nu men när den väl kommer så! Jag fick även besked om att pallen jag köpt bidde en påskpresent.. wiee! Den är inte heller på plats än, ni får bilder så fort det är ordnat.
 
 
Tro det eller ej men jag och mamma var ute och GICK på påskafton, NÄR DET SNÖADE!! Ja jag fattar inte själv men vi har bra viljestyrka jag och min mor (kanske också är vår svaghet men mamma vi är stolta ändå eller hur VI FÅR SAKER GJORDA!)
 
Men efter en sådan promenad var det väldigt skönt att få dsucha upp värmen! Jag däckade visst i sängen vid halv två och vaknade typ vid tre. Behövde kanske en liten powernap! Sen blev det att göra sig i ordning och då blev jag till slut såhär påskfin! Ni ser ju hur Tilda åg ut och hon var också superfin!
 
Notera gärna kycklingen i håret!! Jag vet jag är lite barnslig men vet ni hur ROLIGT DET ÄR ELLER att liksom matcha sin påskoutfit här har man då gul klänning, orangea naglar, gul kyckling i håret, gult hår typ och så orange ögonskugga och läppglans!! Sååååååååååååååå on point eller??????? Varför är det så kul att hålla på såhär? Jag vet inte! Varför tänker jag at det är töntigt det är väl onödigt om man nu ÄNTLIGEN hittar något lusfyllt som deprimerad (mvh jag vet inget som känns lustfyllt längre) (mvh no selfhate JAG ÄR FIN och värdefull och förtjänar bara det bästa)
 
 
Nåväl.
 
Vi var först på plats hos mormor! Hur ofta händer det mjo typ aldirg men nu var vi minsann färdiga redan 16.10 och tid för aftonens roligheter var 16.30.
 
Det var fint påskdukat vid matbordet! Ägg som var klädda i västar, glas klädda i kycklingservetter och så övrig god påskmat... mmm.. min älskling jansson fanns GIVETVIS och så fanns det även kex + brie och fikonmarmelad! Mums!
 
 
I köket fick "alla under 16 sitta"! Hehehehe! Alltså alla barnen upp till Tilda. Mys! Dom hade också fått det fint påskdukat med kycklingsrervetter och så en söt liten kanin i blomman.
 
I löööv blommor och mormor hade så många fina lade jag märke till nu när vi var där!
 
 
På matbordet stod där en bukett med tulpaner! Och efter att vi ätit mat och vilat på den blev det dags för tårta! Värsta påsktårtan som då är hemmagjord prinsesstårta! Mums. Med söta små marsipankycklingar på.. i lööööv marsipan.. och tårta.
 
Tänka er att efter tårtan åt vi godis och sen åt vi också chips och ostbollar på det. Det var så gott! Jag tänker inte säga något mer om det pga självklara anledningar.
 
Framåt kvällen åkte gästerna hem utom gästen Jenfår som sov över!! Jaaaa! Elise ville också verkligen sova över (Ellen med) men de fick vänta till en annan dag.. sötisar..........!!! ♥
 
 
Under helgen så hann jag även träffa Sofie och läsa igenom mormors senaste allers-tidningar! Allers är så roligt att bläddra i. Där är fina recept och ofta lite kul pyssel och sånt...
 
Jag har lyckats plugga en hel del nu under kvällen och nu känner ögonen sig trötta.. om man skulle bädda ner sig.. med typ film och kanske te eller nåt.. ja.. jaa.. vad säger vi?? Jag säger ja! Det var minsann längesen jag sov i min egen säng (ok typ fyra dagar sen men det känns längesen!)
 
Vi hörs imorgon igen bloggisar! Puss på er och hoppas ni också haft en bra påsk ♥
 
 
 
 
#1 - - Mamma:

❤❤❤❤

Till top