J E N N I F E E R G E

Första dagen på veckan

Dagar i bilder, Mat Permalink0
Måndag igen mina vänner och en solig sådan! Jag har precis landat i sängen efter en kväll med tvättning och städning. Nu är jennifer tröööött!
 
Men vet ni vad jag tycker är så himla roligt?
 
Att jag fått tillbaka lusten och orken till att göra saker igen... det är verkligen inget att ta för givet och jag är så glad att jag orkar göra grejer efter jobbet och inte bara däcka i sängen. Jag tycker det är roligt att planera in roliga saker och ha någo att se framemot. Jag ser framemot saker! Jag har ROLIGT!!! Förstår ni?? Ibland måste man bara pausa verkligheten för att inse att det faktiskt har blivit bättre. Jämfört med tex ett år sen då jag verkligen mådde dåligt..
 
Och igår hade jag både lust och ork till att baka bröd! Det blev ett filmjölksbröd med frukt, recept har ni HÄR. Såå enkelt och så gott!
 
Det blir så fint mönster när man skär upp det med både aprikos, russin och så solrosfrön och linfrön! Löjligt gott med ost på om jag får rekommendera något till..
 
Just nu äter jag faktiskt melon! Köpte det på ica idag men fatta min besvikelse när jag skär upp den och den är alldeles.. fesorange??? Jag köpte en cantaloupe och den ska ju va MUMSIG SUPERDUPER ORANGE denna va typ laxrosa och omogen??? Smakar typ?? Ingenting?? Såååå besviken, var sjukt sugen på melon!
 
Men man taget vad man haver och här sitter jag med min lilla skål.. jag har en tendens att äta nutella på kvällarna och jag känner att jag nog får lägga av med det om jag vill att mina kläder ska fortsätta passa mig.. nåväl!
 
Hoppas ni har haft en bra början på veckan. Och för er som är tillbaka från semestern: varmt välkomna tillbaka! Ni klarar det jag lovar.. rutiner är sunt.. ♥ mvh moraltanten jenkost!
Till top