J E N N I F E E R G E

Kontraktskrivning

Dagar i bilder Permalink1
Ja jäklar idag har man skrivit på kontrakt! Om man ska vara riktigt jädra jobbig så skriver vi på avtal jämt, typ när vi går på bussen när vi lämnar lägenheten när vi kommer till jobbet osv ossv osv.
 
Men ett superduper roligt kontrakt jenfår har skrivit på idag är..!
 
Studentmedarbetaravtal!!! Vilket innebär att:
- jenfår kommer stanna på soc för evigt JAAA! (eller ja tom 171231)
 
Då kan man alltså jobba och plugga samtidigt. Och mina vänner. Mina vänner. Jag trodde inte jag skulle kunna sommarjobba ens då när jag träffade kära doktor håkan 6 oktober. Nu är det 8 augusti och ajg sommarjobbar för fullt, det går bra, jag klarar av det och att ha en fungeradne vardag efteråt. Jag är så lycklig över en sån liten sak!! Förstår ni!! När man satt där på praktiken och det gjorde så ont i kropp och själ och trodde att man inte skulle stå ut en dag till mina vänner jag stod ut jag står ut fortfarande jag är här.
 
(jenfår trodde aldrig hon skulle hitta nån som kunde älska henne - hon hitta
jenfår trodde aldrig hon skulle hitta lägenhet - hon hittade en inom 1 mån
jenfår trodde aldrig hon skulle kunna få praktikplats - hon fick exakt den hon ville ha
jenfår trodde aldrig hon skulle klara salstenta juridik - hon klarade med marginal
jenfår trodde adlrig hon skulle få ett sommarjobb - hon fick det enda och första hon sökte
jenfår trodde aldrig hon skulle hitta tillbaka till livet - perhaps she hasnt men hon är på god väg)
 
Och till hösten blir det c-uppsats och den ska vi nog klara av den med. Jag tänker skriva den själv. Så länge jag lyssnar på mig själv och ser vad jag orkar med och klarar av tror jag det går bra.
 
Men jag var verkligen inte säker på att jag skulle orka jobba eller ens ha lust till det.. men jag tycker ju för tusan det är roligt ! Jag vet inte om ni förstår?? Jag måste jämt påminna mig själv om detta för att inse hur jädra bra jag är!!! Heja mig!
 
Och så har jag även skrivit på ett avtal med 24/7 gymmet!! Asså det trodde man ju heller aldrig men jag vill faktiskt börja gymma igen. Jag längtar efter att stå och flåsa på min crosstrainer och göra masa övningar som jag knappt klarar av (pga svag och osmidig).
 
Så jag tog min cykel til l24/7 (ps inte sponstrad), det var ingen återvändo, jag gick upp med mina klackar klick klack det lät i hela trappan här kommer någon som inte är DRESS FOR SUCESS utan som är.. så.. inte passande i en gymlokal (pga utseende och vikt). Men.
 
Jag blev medlem!
 
Och imorgon tänkte jag dra mitt första pass. Vi får nog ta det lugnt med tanke på att jag inte har gymmat på typ 1 år och ja 3 månader kanske?? Men asså mina vänner.. att jag ens orkar ta tag i det.. att jag ens vill! Det är ett friskhetstecken!
 
Sen  tror jag att jag kommer hänga en hel del inne på tjejgymmet.. jag har sån komplex för ja min kropp är verkligen inte särskilt fin.. fast jag tyckert det men jag är rädd att ingen annan tycker om den.. så det är ett känsigt ämne.
 
Vet ni vad jag skulle göra mer idag när jag var på cykelfärd och skrev kontrakt?? Jo, cykla inom umo och fixa nya ringar att stoppa upp i lille härligheten så det inte blir barn men nej dom hade stängt pga SJUKDOM moget att bli sjuk den enda dagen i veckan då dom har kvällsöppet!
 
Jäkligt dålig stil om jag får säga det själv så ringarna får väl vänta till nästa tisdag..  nu tänkte jag äta lite middag och ta det lugnt. Jag tog en zopiklon igårkväll och känner mig helt mosig idag.. så det blir en chilldag idag så jag kan få rätt på sovandet igen (det har blivit för få timmar för länge nu). Imorgon:: träning! WOHIOTHIEWEO!
 
Gilla inlägget om ni precis som jag är SÅÅÅ glada för att jag känner mig på rätt väg! ur mörkret in i ljuset, jag går ensam in i ljuuusseeet sjunger jocke berg och jocke, jag följer med dig älskling vi ska ju till isola du och jag ♥

#1 - - Sofie :

Du är så fantastiskt duktig, heja dig! <3

Till top