J E N N I F E E R G E

Sofie 21 år!! <3

Underbara dagar Permalink0
Mmm gissa var jag var igår??
 
På Pinchos i Halmstad! Med Sofie och hennes vän Ida! Sofie fyller ju nämligen år idag och för att fira detta hade hon bjudit in oss på lite födelsedagsfirande i storstan på pinchos alltså.
 
Och jag har aldrig ätit på pinchos innan! Men bara hört bra omdömen om det så förväntningarna var höga.. precis utanför lokalen så bara kände man världens dot av popcorn.. wat tänkte jag, men när man väl kom in så makeade det sense: där var små söta popcornskålar vid varje bord! Som lite förrätt typ i väntan på maten.. sjukt gott men man åt ju sig nästan mätt på popcorn..
 
På Pinchos så beställer man allt genom deras app så det kändes väldigt high tech om ajg får säga det själv. Det man beställer är små rätter och så får man hämta dom själv!
 
Men man kunde även beställa drinkar! Så det passade vi på att göra.. jag tog en soda pop drink som faktiskt smakade precis som det mer eller mindre. Sofie tog passion mango och Ida tog en röda remmar drink! Mums! Det är faktiskt första gången jag dircker alkohol på riktigt med antidepp och det.. gick faktiskt! Var lite orolig för att antingen få ont i huvudet, bli superpåverkad eller typ ångestfull men nope det var helt normalt. Skönt!
 
Favoriträtten för min del under kvällen var nog kambenen.. asså.. revben.. jag älskar det!! Saknar mina och celines luncher på jensens böfhus i götet asså.. .åhhh SÅ GOTT DET ÄR!!! (moms). Minns att jag och familjen åt där förra året på min birthday, så mys det var!
 
Eftersom det handlade om en särskild liten BIRTHDAYYY GIRLL var vi ju tvunga att slå på stort med efterrätt med! Alla tog varsin daimbrownie som var sååå god! Mums. Sen rullade vi hem, mer eller mindre.
 
Vi övervägde att dra en utgång.. klockan var 9 och vi var rätt taggade.. men sen tänkte vi ett varv till: minst 2,5 h kvar tills man kan gå ut och kommer vi verkligen orka det då.. svar.. nej.. så jag och Sofie sa hejdå till Ida och traskade hem till Sofie och hade lite crazyknäpp hemmakväll istället!
 
Och idag är ju då dagen d då Sofie faktiskt fyller 21 år!! Stor tjej nu!!!
 
Det firade vi med sovmorgon till kl 8 (hehe) och en morgonpromenix strax innan 10! Älskar våra pws! Dessutom är Halmstad så fint att gå i, mycket grönt och så lille nissan mitt i allt.
 
När vi kom hem duschade vi och gjorde oss i ornindg för födelsedagslunch på Eh!!! Standard med eh, i know men vi älskar ju det! Denna gången v ar vi vågade och provade nåt nytt: pulled pork wrap! Faktiskt väldigt god!
 
Men jag kunde ju inte hålla mig ifrån min älskade caramel cheesecake och denna gången tog Sofie en likadan.. mums!! Sen var vi mätta i magen (återigen...)
 
Man kan tro vi inte gör annat än äter och det gör vi typ int heller!
 
Hehe skämt åsido, men efter födelsedagslunchen så gick vi mot stationen och jag hoppade på tåget 14.12. Nu har jag landat på ritkgit i hässle igen och målar naglarna så de är fina inför sista veckan på jobbet! Är dötrött men får väl äta lite middag innan jag hoppar i säng.
 
Såhär lagom tills min träningsvärk har lagt sig någorlunda har jag bokat in mig på zumbapass imorgon! Ser framemot detta wiee! Heja mig!
Till top